خبرگزاری کار ایران

سبحانی نیا در گفتگو با ایلنا:

ایران مصمم است مذاکرات را به نتیجه برساند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۶۳۶

روند کلی مذاکرات به این معنا نیست که کارشکنی‌هایی در مسیر راه مذاکره وجود نداشته باشد و البته باید یادآور شد که برخی دل خوشی از این توافقات ندارند و هرکجا که بتوانند از شیطنت در این مسیر کوتاهی نمی‌کنند اما مهم‌ترین موضوع این است که تیم وزارت خارجه تلاش کنند تا این مذاکرات را به نحوی مطلوب به نتیجه برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵ در وین، تاکید کرد: ما مصمم هستیم که از این مرحله به مرحله دیگری از مذاکرات برای رسیدن به یک توافق نامه نهایی عبور کنیم و این یکی از نکات مثبت کار است.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از سومین دور مذاکرات اتمی ایران و گروه۱ + ۵ اظهار داشت: بر اساس آنچه که منتشر شده است هر دو طرف مذاکره کننده از روند مذاکره اظهار رضایت کرده‌اند و هدف هم از ابتدا مبنی بر این بوده که طرفین بتوانند قبل از تهیه پیش نویس به موضوعات قابل طرح دست یابند و این کار هم انجام گرفته است و امیدوار هستیم که اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بتوانیم کار بر روی توافق را آغاز کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: ما مصمم هستیم که از این مرحله به مرحله دیگری از مذاکرات برای رسیدن به یک توافق نامه نهایی عبور کنیم و این یکی از نکات مثبت کار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روند کلی مذاکرات به این معنا نیست که کارشکنی‌هایی در مسیر راه مذاکره وجود نداشته باشد و البته باید یادآور شد که برخی دل خوشی از این توافقات ندارند و هرکجا که بتوانند از شیطنت در این مسیر کوتاهی نمی‌کنند، اما مهم‌ترین موضوع این است که تیم وزارت خارجه تلاش کنند تا این مذاکرات را به نحوی مطلوب به نتیجه برسانند.

سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که آیا قطعنامه اخیر اروپا که با واکنش منفی بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی مواجه شده، توانسته بر روند مذاکرات تاثیری بگذارد؟ توضیح داد: این قطعنامه مربوط به پارلمان اروپا بوده است و پارلمان اروپا یک نهاد مستقل و نهادی متفاوت از آن نهادی است که کا‌ترین اشتون آن را نمایندگی می‌کند و نقش زیادی در امور اجرایی ندارد و لذا این قطعنامه صرفا یک ژست سیاسی است که تاثیری بر روند این مذاکرات ندارد و قاعدتا نباید هم تاثیری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز