خبرگزاری کار ایران

ابطحی در جمع خبرنگاران:

اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس لیست قوی ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۹۵

بقایای جریان افراطی به هر شکلی می خواهد خود را در مقابل رای مردم ثابت و خودی نشان دهد / مهم این است که اصلاح طلبان تلاش مشترک کنند و با استفاده از تجربیات گذشته خود یک لیست قوی و قدرتمند برای انتخابات مجلس ارائه دهند.

مشاور رییس دولت اصلاحات اظهارات دبیرشورای نگهبان در مورد اصلاح طلبان را نادرست دانست و گفت: اینکه از الان شورای نگهبان به دنبال این است که مقابل ورود عده ای به انتخابات را بگیرد، درست نیست و رد صلاحیت افراد باید مبنای حقوقی و قانونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد ابطحی در حاشیه مراسم تشییع پیکر پدر همسر سید محمد خاتمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان آقای عارف را به عنوان سرلیست برای انتخابات مجلس دهم قبول دارند‏، گفت: بنظرم بحثسر لیستی یک موضوع انحرافی بوده و نباید از الان به آن فکر کرد. مهم این است که اصلاح طلبان تلاش مشترک کنند و با استفاده از تجربیات گذشته خود یک لیست قوی و قدرتمند برای انتخابات مجلس ارائه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که جریان شما رهبر و لیدر مشخص و قدرتمندی ندارد و آیا با این وجود تصور می کنید در انتخابات پیروز خواهید شد، اظهار کرد: شما خبرنگار فارس هستید؟ سوال هایتان مانند سوال خبرنگاران فارس است که نصف جواب همان سوال است.

وی در مورد اظهارات آیت الله جنتی مبنی براینکه اگر به اصلاح طلبان رو داده شود، مجلس خبرگان رهبری را هم خواهند گرفت، گفت: ادبیات آقای جنتی در ارتباط با مجلس خبرگان را قبول ندارم و بحثرو دادن اصلا مطرح نیست چراکه کشور قانون دارد و هرکس که شرایط قانونی حضور در عرصه را داشته باشد نمی توان مانع از حقش شد.

ابطحی ادبیات دبیرشورای نگهبان را غیرحقوقی خواند و ادامه داد: اینکه از الان شورای نگهبان به دبنال این است که مقابل ورود عده ای به انتخابات را بگیرد، درست نیست و رد صلاحیت افراد باید مبنای حقوقی و قانونی داشته باشد. در همه انتخابات ها اصلاح طلبان حق حضور دارند و می توانند از این حق قانونی خود استفاده کنند.

مشاور رییس دولت اصلاحات در مورد بازی بازگشت مختار، اظهار کرد: بقایای جریان افراطی به هر شکلی می خواهد خود را در مقابل رای مردم ثابت و خودی نشان دهد. قطعا این نوع رفتارها مورد توجه افراد معقول و منطقی که اختلاف نظر سیاسی هم با ما دارند، قرار نخواهد گرفت.

ابطحی نوع ادبیات بکار گرفته شده در این بازی را نادرست و سخیف خواند.

وی در مورد توقیف مطبوعات از سوی دولت نیز اظهار کرد: هرگاه روزنامه‌ای توقیف شده است بیان کرده ایم که حداقل خود اهالی مطبوعات از این تعطیلی ها حمایت نکنند چراکه توقیف رسانه به نفع کشور نیست.

مشاور دولت اصلاحات با بیان اینکه طیف افراطی که اکنون از توقیف هفته نامه ۹ دی ابراز ناراحتی می کنند اما از توقیف نشریات اصلاح طلب خوشحال می شوند، افزود: این طیف افراطی باید موضع خود را نسبت به نشریات مشخص کند و این درست نیست که از توقیف نشریات جناح مقابل خوشحال و آن را تائید می کنند اما از توقیف نشریات خود ابراز نگرانی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز