خبرگزاری کار ایران

با حضور حسین کمالی؛

کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۹

انتخاب نماینده کنگره سراسری سال ۱۳۹۱ و برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و عملکرد خانه کارگر و همچنین هم اندیشی کارگران برای مسائل کلان جامعه کارگری و تولیدی و صنعت استان از دیگر برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از برگزاری کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی در تاریخ ۵ و ۶ آبانماه سالجاری در تبریز، اسکو و شبستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، کریم صادق‌زاده در نشست فعالان تشکلات کارگری آذربایجان اظهار داشت: کنگره استانی با برنامه‌هایی چون ارائه گزارش عملکرد ۴ ساله خانه کارگر، سخنرانی دکتر حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، دکتر پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی و حسن صادقی معاون دبیر کل در امور استانهای خانه کارگر برگزار خواهد شد.

دبیر خانه كارگر تبریز ادامه داد: انتخاب نماینده کنگره سراسری سال ۱۳۹۱ و برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و عملکرد خانه کارگر و همچنین هم اندیشی کارگران برای مسائل کلان جامعه کارگری و تولیدی و صنعت استان از دیگر برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

او با اشاره به اینکه این جلسه در راستای برنامه ریزی و هماهنگی مطلوب برگزاری کنگره استانی ترتیب داده شده گفت: امیدواریم با کمک و همکاری فعالان جامعه کارگری استان بتوانیم کنگره‌ای در شان و منزلت کارگران تلاشگر عرصه‌های تولیدی و صنعتی و خدماتی در ۵ و ۶ آبانماه برگزار کنیم.

صادقزاده از استقبال کارگران در چند سال اخیر برای عضویت در خانه کارگر خبر داد و گفت: از سال ۸۲ بسط عضوگیری برپایه استراتژی آموزشی و رفاهی مصوب شد و در چند سال اخیر به دلیل اتخاذ مواضع اصولی در قبال مسائل صنفی، آموزشی، رفاهی و درمانی، حقوقی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی کارگران، تعداد اعضای خانه کارگر تبریز رشد چشمگیری پیدا کرده و اکنون به رقمی نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر رسیده و برای اولین بار در شهرستانهایی همچون شبستر و اسکو کنگره شهرستانی برگزار و نمایندگانی انتخاب و معرفی خواهند شد.

مشاور در امور کارگری شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، همچنین در ارتباط با مفهوم کنگره در جمع فعالان کارگری و بازنشستگان گفت: کنگره همواره تجلی خواسته‌های حقیقی و جولانگاه مطالبات حق طالبانه شریف‌ترین انسانهای روی زمین به حساب می‌آید و با حضور هوشیار‌ترین بخش کارگران هر استان در راستای هدایت و حرکت و تصمیم جمعی تشکیل می‌شود.

صادق‌زاده در ارتباط با اهداف و شرایط شرکت کنندگان و منتخبان و کاندیداهای عضویت در کنگره استانی و کشوری گفت: کنگره عالیترین رکن خانه کارگر که هر چهار سال یکبار با حضور نمایندگان اعضاء که توسط هیات اجرایی مشخص می‌کردند تشکیل می‌گردد و دارا بودن حداقل پنج سال سابقه عضویت مستمر در تشکیلات و اشتهار به فعال بودن در جهت استیفای حقوق جامعه کارگری در میان کارگران و حرکت در جهت اهداف و مرامنامه تشکیلات خانه کارگر و شرکت در تجمعات از جانب تشکیلات از شرایط شرکت کنندگان در کنگره استانی می‌باشد و همچنین حداقل سه سال سابقه عضویت در هیئت اجرایی و ده سال سابقه مستمر و بی‌وقفه در یکی از نهادهای کارگری و پرداخت ۵ سال حق عضویت از شرایط منتخبان است که طبق آئین نامه بایستی رعایت تا اعتبارنامه عزیزان جهت حضور در کنگره سراسری به تایید شورای مرکزی قرار گیرد.

وی همجنین به گسترش خدمات خانه کارگر آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی رفاهی و ورزشی خانه کارگر با سالن بزرگ چند منظوره و ۴۰ واحد استراحتگاهی هتل آپارتمان و سالن‌های غذا خوری و رستوران ویژه در ۲۵ آبان ماه با حضور مسئولین و مقامات استانی و کشوری و دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران افتتاح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز