خبرگزاری کار ایران

هنرمند نامی کردستان:

تندیس های مشاهیر کرد در سطح شهر سنندج نصب می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۷۰۷

در حال حاضر مشغول ساخت پیکره یک مرد و دوکودک، برگرفته از بمباران شهرستان مریوان هستم که در آینده نزدیک در آبیدر سنندج نصب خواهد شد.

ایلنا: هادی ضیاءالدینی هنرمند نامی کردستان گفت: قرار است پارکی برای نصب تندیس‌های مشاهیرکرد در سطح شهر سنندج در نظرگرفته شود و بنده نیز در حال ساخت این تندیس‌ها هستم که امیدوارم با این کار بتوانیم هنرمندان و مشاهیر منطقه کردستان را به همه مردم خصوصاً نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمند شهیر کرد «هادی ضیاءالدینی» ˈ ۲۶ اسفندماه سال جاری در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج بر پا شد و تا ۱۲ فروردین پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه ۴۳ تابلوی نقاشی این هنرمند با موضوعات اجتماعی، روح و روان انسان‌ها، اشعار فولکلور، مشغله‌های اجتماعی و فرش بافی زنان کُرد(برتونانه) در معرض دید گذشته شده است.

ضیاء الدینی در حاشیه این نمایشگاه، در خصوص نقاشی‌هایش گفت: این نقاشی‌ها با بهره گرفتن از تکنیک رنگ و روغن و با موضوعات فولکلور و تلفیقی از افسانه‌های کردی و آداب و رسوم مردم این منطقه از کشور ترسیم شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشغول ساخت پیکره یک مرد و دوکودک، برگرفته از بمباران شهرستان مریوان هستم که در آینده نزدیک در آبیدر سنندج نصب خواهد شد.

هادی ضیاء‌الدینی هنرمند ۵۵ ساله کرستانی علاوه بر تبحر در هنر نقاشی از طراحان و مجسمه‌سازان بنام کشور است و تاکنون موفق به کسب عناوین برگزیده جشنواره ‌دو سالانه کشور شده است. ساخت و نصب بیش از ۲۰ پیکره در شهرهای سنندج، اصفهان، قزوین، مهاباد و کشورهای مختلف جهان از جمله هند و عراق از دیگر فعالیت‌های این هنرمند در عرصه مجسمه‌سازی است.

ساخت و نصب پیکره‌های چوپان در پارک آبیدر سنندج، پیکره آزادی در میدان آزادی سنندج، پیکره دو کودک در پارک آبیدر سنندج، مولوی کرد در سنندج، ساخت و نصب پیکره‌های استاد هژار، هیمن و محمد قاضی در مهاباد، می‌رعماد در شهر قزوین، لذت رهایی در میدان پارک کودک اصفهان، شیخ‌محمود برزنجه در میدان سلیمانیه عراق، مستوره اردلان و شیخ حسن علی در اربیل عراق از مهم‌ترین آثار این هنرمند کردستانی است. هادی ضیا الدینی در سال ۱۳۳۵ در محله جور آباد سنندج و در خانواده‌ای اهل شعر و عرفان به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز