خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت وگو با ایلنا:

امروز نمی توان از حکومتی دم زد که در آن رای مردم جایگاهی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۲۳

متاسفانه عده ای در کشور همچون القاعده و طالبان فکر می کنند / باید جواب کسانی که موضع امام را به نفع خود تفسیر می کنند و یا حرفهای ایشان را به نوعی تحریف می کنند داده شود.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: باید جواب کسانی که موضع امام را به نفع خود تفسیر می کنند و یا حرفهای ایشان را به نوعی تحریف می کنند داده شود، امروز دیگر نمی توان از حکومتی دم زد که در آن رای مردم جایگاهی نداشته باشد.

حجت السلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالهای اخیر زمزمه هایی مطرح شده مبنی بر این که امام خمینی طرفدار جمهوریت نبوده اند و اگر بحثجمهوریت را مطرح کردند به خاطر مصلحت بود در حالی که این اشتباه فاحش و شاید خطرناکی است.

وی منشاء اظهارات گفته شده را جهالت دانست و گفت: متاسفانه عده ای در کشور همچون القاعده و طالبان فکر می کنند. در حالی که از دوره مشروطیت به بعد بحثتفکیک قوا، انتخابات، پارلمان و مشارکت سیاسی مردم همواره در کشور مطرح بوده است که بهترین نوع آن را پس از انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: امام راحل همواره هوشیار بود و دنیای جدید را به خوبی می شناخت. به گونه ای که وقتی در فرانسه از ایشان سوال شد منظور شما از جمهوری اسلامی چیست؟ ایشان فرمودند یعنی نظامی که در آن احکام اسلامی اجرا می شود لکن با انتخاب مردم.

وی با اشاره به این که امام همواره روی جمهوریت نظام تاکید داشتند، گفت: در فصل پانزدهم پیش نویس قانون اساسی نیز امده است که حق حاکمیت ملی از آن همه مردم است و نمی شود این حق را منکر شد.

حجت الاسلام فاصل میبدی افزود: باید جواب کسانی که موضع امام را به نفع خود تفسیر می کنند و یا حرفهای ایشان را به نوعی تحریف می کنند داده شود امروز دیگر نمی توان از حکومتی دم زد که در آن رای مردم جایگاهی نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز