خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه در فدراسیون تجاری ژاپن:

اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران چندان پیچیده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۴۵

ما مذاکرات با ۱ + ۵ را شروع کرده‌ایم و به این مذاکرات متعهد هستیم و برای رسیدن به راه حل نهائی مصمم هستیم / این مذاکرات فرصت جلب اعتماد ملت ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در سخنانی در فدراسیون تجاری ژاپن(کیدانرن) رویکرد سیاست خارجی و اقتصادی ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار با مقامات ژاپن به این کشور سفر کرده است، در سخنان خود با اشاره به روابط خوب و سنتی ایران و ژاپن گفت: ژاپن همواره یک دوست نزدیک ایران بوده است و همواره درک بهتری از واقعیات و تحولات در ایران داشته است. بر این مبنا تقویت و گسترش هرچه بیشتر در روابط دوجانبه امکان پذیر و زمینه‌ها و چشم انداز همکاری‌های وسیع‌تر منطقه‌ای و بین المللی روشن و مثبت است.

وی ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های نفت و گاز و جایگاه منطقه‌ای ایران و همچنین برنامه‌های توسعه ایران را تشریح و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای گسترش روابط فراهم است و دولت ایران هیچ‌گونه مانعی برای روابط با ژاپن را ندارد.

ظریف با تشریح رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای با ۱ + ۵ گفت: بر اساس توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک گام نهایی شامل همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است و بر این اساس مشارکت ژاپن در صنعت هسته‌ای ایران نیز فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش برخی کشور‌ها برای ایجاد تردید و بحران در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است و این تبلیغات غیرواقعی و بحران ساز به تحریمهای ظالمانه و به عدم اعتماد متقابل منجر شده است.

ظریف با تاکید به اینکه تحریم‌ها اراده ملت ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای را مصمم‌تر کرده و به فضای بی‌اعتمادی دامن زده است، انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ و مشارکت بالا‌تر از ۷۰ درصد مردم ایران در انتخابات را ایجاد فرصت کم نظیر و تاکید ملت ایران برای ادامه راهی که انتخاب کرده است برشمرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این سخنان تصریح کرد: ما نسبت به حل موضوع هسته‌ای مصمم هستیم و دلیل آن نیز این است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است و به آن نیاز ندارد و از نظر ما اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران چندان پیچیده نیست.

ظریف خاطرنشان کرد: ما مذاکرات با ۱ + ۵ را شروع کرده‌ایم و به این مذاکرات متعهد هستیم و برای رسیدن به راه حل نهائی مصمم هستیم.

وی حفظ احترام وشان ملت ایران را به عنوان اصل مهم، مورد تاکید قرار داد و گفت: این مذاکرات فرصت جلب اعتماد ملت ایران است.

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌هایی برای تداوم فشار و ادامه گسترش تحریم علیه ایران، اضافه کرد: عدم همراهی با سیاست غلط یک پیام روشن به کسانی است که به دنبال ادامه راههای اشتباه گذشته هستند. باید همه تلاش کنیم و نشان دهیم که راههای تعامل بهتر جهانی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز