خبرگزاری کار ایران

آیت الله مهدوی کنی در اجلاس خبرگان رهبری: / مشروح /

اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش به دست نمی‌آید / انتقاد از صدا و سیما

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۹۷

فقط حرف زدن و رجز خواندن کافی نیست و در کارهای زیر بنایی با رجز چیزی به دست نمی‌آید و امیدوارم مسئولان محترم و رئیس دولت که در مجلس حضور دارند با همکاری و هماهنگی کاری کنند که دشمن نا‌امید شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌آیت‌ الله محمد‌رضا مهدوی کنی در افتتاحیه اجلاس پانزدهم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار حماسه سیاسی؛ ‌حماسه اقتصادی، گفت‌: ‌پس از انتخابات شعار حماسه سیاسی و اقتصادی به اقتصاد مقاومتی تبدیل و به دولت ابلاغ شد و مجلس خبرگان به عنوان جایگاه صیانت از مقام معظم رهبری لازم می‌داند به شعار‌ها و اصولی که توسط رهبری هنگام تحویل سال بیان می‌شود‌، تاکید کند.

وی ادامه داد‌: ‌نباید تنها به برنامه‌های معمولی و همایش‌ها و سخنرانی‌ها بسنده شود، چون گاهی سابقه داریم تنها به همایش‌ها اکتفا می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان با انتقاد از رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی در اکتفا کردن به شعار و برگزاری همایش‌ها اظهار داشت: برای این شعار‌ها و همایش‌ها گاهی مخارج زیادی مصرف می‌شود که البته نتیجه‌ای هم نداردو امیدواریم که همانطور که سران قوا بر این مسئله تاکید کرده‌اند برای اقتصاد مقاومتی برنامه عملی داشته باشند که مردم اثارش را ببیند.

مهدوی کنی در خصوص تعریفش از اقتصاد مقاومتی بیان کرد: تفسیری که از اقتصاد مقاومتی می‌شود این است که متکی به خارح نباشیم و این به معنای آن نیست که نیازی به خارج نداشته باشیم، اما وابستگی به خارج سبب می‌شود که دشمن به برنامه‌های نادرستش امیدوار شود.

وی با اشاره به امکانات و سرمایه‌های کشور خاطر نشان کرد: ملت ما پس از ۳۵ سال نشان داده‌اند که به انقلاب؛ آزادی؛ استقلال پیشرفت کشور علاقه‌مند هستند و از دخالت دیگران نیز بیزارند و دولت و سایر قوا باید از این سرمایه استفاده کنند.

مهدوی کنی افزود: مسئله اقتصاد مقاومتی با شعار و نمایش و سخنرانی به دست نمی‌آید.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه برداشت من این است که رسانه ملی باز به شعار دادن و دعوت از مسئولان اکتفا کرده است، اظهار داشت: تجربه نشان داده که اگر به شعار اکتفا شود، مردم ناامید می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان مسائل را جدی بگیرند؛ بیان کرد: فقط حرف زدن و رجز خواندن کافی نیست و در کارهای زیر بنایی با رجز چیزی به دست نمی‌آید و امیدوارم مسئولان محترم و رئیس دولت که در مجلس حضور دارند با همکاری و هماهنگی کاری کنند که دشمن نا‌امید شوند.

آیت‌ الله محمدرضا مهدوی‌کنی در ادامه سخنان خود در پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: مردم در این سی وپنج سال نشان دادند که با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها صبر پیشه کردند و سنت الهی هم این است که بلا‌ها و مشکلاتی ر ا در پیش روی یک ملت می‌گذارد و ملت باید در برابر این مشکلات ثابت و استوار باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: از مردم می‌خواهیم که با قناعت و همکاری و همیاری به دولت کمک کنند. وی خاطر‌نشان کرد: من چند روز پیش در یکی از روزنامه‌ها مطلبی را مطالعه کردم که مصرف انرژی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشورهاست و معادل کشور چین و تمام کشورهای اروپا است. بر این اساس عملا می‌بینیم که متاسفانه اسراف در کشور ما بسیار زیاد شده است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که خداوند به مردم ما نعمتهای فراوانی عطا فرموده و ما تبدیل به مردمی مصرفی و اسراف کار شده‌ایم.

دبیر‌کل جامعه روحانیت مبارز همچنین با بیان اینکه مصرف در آب وبرق و سایر موارد انرژی بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر ملت ۷۵ میلیونی به اندازه چین و اروپا مصرف انرژی داشته باشد که معادل‌‌ همان اسرافی است که خداوند از آن بیزار است باید مراقب باشیم، چرا که ملتی که خداوند آن‌ها را دوست نداشته باشد، موفق نمی‌شوند.

آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به این مسئله که قناعت فقط مربوط به دوران سختی نیست، تاکید کرد: ما باید سبک زندگیمان را براساس سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) که‌‌ همان قناعت است تنظیم کنیم و چنانچه خیلی بیشتر از این‌ها هم پیشرفت داشته باشیم، باز هم نباید مسئله قناعت را فراموش کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: قناعت علاوه بر اینکه سرمایه‌ها را حفظ می‌کند، باعثحفظ سلامت مردم و افزایش روحیه عزت مسلمانان در مقابل سایرین است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید بیش از سایرین این مسئله را رعایت کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز و فعال شدن نهاد‌ها و کمیته‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) اذعان داشت: ضروری است که مردم در این ایام شادی‌هایشان رابا یکدیگر تقسیم کنند، بنابراین علما و مردم باید کمک کنند تا بچه‌های مردم در این ایام خوشحال باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: البته اعتقاد من این نیست که یک عده باید فقیر باشند و عده‌ای دیگر ثروتمند و علیرغم اینکه وجود تفاوت‌ها در جامعه ضروری است، اما این به این معنی نیست که یک عده هیچ چیز نداشته باشند و بلکه باید همه با همدلی در خدمت یکدیگر باشند و اصول زندگی برای همه فراهم باشد.

دبیر‌کل جامعه روحانیت مبارز فقر را معلول جهل و ظلم دانست و گفت: فقر چیزی نیست که ما بگوییم از خواسته‌های اولیه خداوند است، ‌بنابراین باید کمک کنیم که فقیری به آن معنی که کسی زندگی نداشته باشد درکشور نداشته باشیم.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به مسئله هسته‌ای کشور تصریح کرد: همانطور که مسئولین و مذاکره کنندگان از کارشان دفاع کردند و بنابر آنچه که در گزارش‌هایشان آمده خط قرمز‌ها را رعایت کرده‌اند، امیدواریم که به پشتیبانی مقام معظم رهبری و مردم عقب نشینی نکنند.

آیت الله مهدوی کنی در پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مسائل فرهنگی کشور، آزادی را یکی از نعمتهای بزرگ الهی عنوان کرد که باید حریم آن حفظ شود و افزود: اما معنی آزادی این نیست که ما هر حرفی که می‌خواهیم بزنیم و هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسائل فرهنگی بعضی معتقدند که برای پیشرفت مسائل فرهنگی باید اعلام آزادگی کنیم و حریم‌ها را بشکنیم و کلمه آزادی را اینگونه تفسیر می‌کنند که مردم هر‌چه که می‌خواهند بگویند، اما ما باید مراقب باشیم و حریم‌ها را حفظ کنیم که مبادا در این ایام یک روزنامه‌ای بیاید و مطلبی را خلاف اصول بنویسد.

دبیرکل جامعه روحانیت ادامه داد: بعضی از آقایان می‌گویند گشت ارشاد را کنار بگذاریم که من با آقای رئیس جمهور گفتم اگر گشت ارشاد را هم به مصلحت نمی‌دانید چرا اعلام می‌کنید این کار نباید صورت گیرد که اگر کسی هم بخواهد امر به معروف و نهی از منکر را به جای آورد بگویند که رئیس جمهور خودگفته است که گشت ارشاد نباید وجود داشته باشد در نتیجه حفظ حدود به وسیله مسئولین از لوازم است.

وی همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما همیشه این حریم‌ها را حفظ کرده‌اند و چنانچه آداب ورسوم ایام نوروز که‌‌‌ همان دید و بازدید و صله رحم است را به جای می‌آورند این حریم‌ها را نیز رعایت می‌کنند و هر چیزی به تناسب انجام می‌شود که حریم‌ها شکسته نشود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین درسخنانی دیگر تصریح کرد: ما معتقدیم بنا به فرموده پیامبر(ص) اگر یک انسانی در دنیا که حتی مسلمان هم نباشد و از ما استغاثه کند و ما به او کمک نکنیم، مسلمان نیستیم.

وی افزود: در افریقای مرکزی مسلمانان را تکه تکه می‌کنند و دست به اقدامات عصر حجری می‌زنند و در سوریه بحرین افغانستان و پاکستان و کشورهای دیگر تروریست‌ها و اشخاص دیگر جنایاتی مرتکب می‌شوند که ما از این کار‌ها اظهار نفرت و برائت می‌کنیم و چنانچه کمکی هم از دستمان بربیاید برای مردمی که با این‌ها مبارزه می‌کنند انجام می‌دهیم و از دولت محترم هم می‌خواهیم که درحد توانشان کمک کنند.

آیت الله مهدوی‌کنی از مردم به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جایگاه رئیس‌مجلس خبرگان رهبری تشکر کرد و تصریح کرد: علت حضور پر‌شور مردم نیز‌‌‌ همان احساس خطری بود که مسلمانان در برابر دشمنان دارند.

وی درپایان سخنان خودرا با یادی از مرحوم آیت الله طاهری خرم‌آبادی و نیز قرائت بخشی از وصیت نامه امام(ره) به پایان برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز