خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

تسامح دولت با افراطیون آنها را جسور‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۷۴

افراطیون به خوبی می‌دانند که دوره افراطی‌گری به پایان رسیده و آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه یا خود را تعدیل کنند و یا از حاکمیت خارج شوند و با قرار گرفتن در حاشیه به عنوان اپوزیسیون نظام شروع به کارشکنی کنند.

قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: من معتقدم که دولت آقای روحانی نباید در برابر افراطیون کوتاه بیاید و هرچه که در مقابل این افراد تعلل و تسامح بیشتری از خود نشان دهد بیشتر ضربه خواهد خورد؛ چرا که تجربه نشان داده است که هر‌گاه دولت درمقابل افراطیون کوتاه آمده این افراد جسور‌تر شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تداوم تقابل بین دولت و مجلس، اظهار داشت: بر همه واضح است که یک گروه افراطی و تندرو از میان اصولگرا‌ها از زمان اعلام رای انتخابات ریاست‌جمهوری کمر همت خود را محکم بسته‌اند که بادولت روحانی مقابله کنند و دراین مدت نیز تلاش داشته‌اند که به نحوی آقای روحانی را وادار به تسلیم و او را وارد جرگه تندروهای اصولگرا کنند، ‌ اما وقتی که از این هدف ناامید شدند و دیدند که آقای روحانی شعار اعتدال سر می‌دهد و از تندروی پرهیز می‌کند همه تلاششان را برای مقابله با دولت و کارشکنی در کار دولت به کار گرفتند و از هر‌گونه سنگ‌اندازی در مقابل کار دولت کوتاه نیامده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: این کارشکنی‌های اصولگرایان افراطی مجلس هم در مورد رای به وزرا و هم در برخورد با وزرا و همچنین جریان بررسی برنامه و بودجه و مواردی دیگر کاملا مشخص است.

وی گفت: این عده اگر گاهی هم اعلام می‌کنند که ما در رای به وزرا یا مثلا در تصویب بودجه همکاری کرده‌ایم؛ کاملا خلاف واقع است، چرا که چند وزارتخانه تامدتی بدون وزیر بود و این درحالی است که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون سابقه نداشته است که دولت سه وزیر را برای گرفتن رای اعتماد برای تصدی یک وزارتخانه به مجلس معرفی کند و نمایندگان به آن‌ها رای ندهند آن هم چهره‌های شاخصی همچون آقایان نجفی وسلطانی فر.

منتجب‌نیا ضمن بیان اینکه افراطیون اصولگرا از موضع خود کوتاه نمی‌آیند، خاطر‌نشان کرد: افراطیون به خوبی می‌دانند که دوره افراطی‌گری به پایان رسیده و آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه یا خود را تعدیل کنند و یا از حاکمیت خارج شوند و با قرار گرفتن در حاشیه به عنوان اپوزیسیون نظام شروع به کارشکنی کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افراطیونی که دوره خودر ا پایان یافته می‌بینند تلاش می‌کنند با دولت مورد حمایت مردم و رهبری مقابله کنند و هم دولت و هم مردم به خوبی می‌دانند که این‌ها دست از کارشکنی بر نمی‌دارند.

وی با بیان اینکه افراطیون مجلس اقلیتی هستندکه تعدادشان به ۴۰ نفر نیز نمی‌رسد‌، گفت: متاسفانه گاهی هیاهو و چه بسا تاثیر‌گذاری این عده از نمایندگان بیشتر از اکثریت نمایندگان مجلس است. بنابراین باید از هیئت رئیسه مجلس و سایر نمایندگان مجلس گله کرد که چرا دربرابر تعداد اقلیت تندوری مجلس نمی‌ایستند وبا آن‌ها مقابله نمی‌کنند و به قول آقای ناطق نوری چرا این بی‌ترمز‌ها را کنترل نمی‌کنند؟

منتجب‌نیا همچنین صراحت لاریجانی در برابر تندروهای مجلس را کافی نداست و درادامه افزود: من معتقدم نمایندگان افراطی مجلس چون خودشان در حال محو شدن هستند می‌خواهند حیثیت مجلس و هیئت رئیسه مجلس را خدشه دار کنند وبه نظام ضربه بزنند.

وی خاطر‌نشان کرد: افراطیون باید بدانند که مردم دیگر به افراطی‌گری و کسانی که بدون اندیشه هر جریان و اندیشه‌ای را تخریب می‌کنند، رای نخواهند داد و لذا من از اصولگرایان معتدل توقع دارم که راه‌شان را از این عده جدا کنند و به مردم بگویند که ما اهل آشوب و تخریب نیستیم، چنانچه راه‌شان را از افراطیون جدا نکنند، افراطیون جسور‌تر می‌شوند و مجلس را بی‌حیثیت خواهند کرد.

قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: من معتقدم که دولت آقای روحانی نباید در برابر افراطیون کوتاه بیاید و هر‌چه که در مقابل این افراد تعلل و تسامح بیشتری از خود نشان دهد بیشتر ضربه خواهد خورد؛ چرا که تجربه نشان داده که هر‌گاه دولت درمقابل آن‌ها کوتاه آمده این افراد جسور‌تر شده‌اند و نتیجه این بوده که یک عده شکست خورده و جواب منفی شنیده از مردم را به جان خود و مردم انداخته‌اند.

منتجب‌نیا در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: برای مثال زمانی که وزارت کشور برای اولین بار آمد با نمایندگان مجلس برای انتخاب استانداران استان‌ها مشورت کند دیدیم که هنوز خراسان رضوی بعد از گذشت ۸ماه استاندار ندارد.

وی گفت: دولت بداند که اگر با مردم به صورت شفاف و با صراحت و شهامت صحبت کنند؛ مردم از آن‌ها حمایت می‌کند اما چنانچه در مقابل این افراد کوتاه بیایند مردم از دولت ناامید خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز