خبرگزاری کار ایران

سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران: / ۲ /

وحدت از ضروریات بی‌تردید جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۳۲

دشمنان اسلام برای تروریست‌های آدمکش سوریه مدام سلاح می فرستند و امریکا نیز دقیقا بعداز مذاکرات ژنو ۲، کمک به تروریستهای سوریه راتسریع کرده و عربستان نیز مدام به این کشور نیرو می فرستد اما به لطف خدا دیدیم که ارتش سوریه چگونه قهرمانانه آنها را به درک واصل کردند.

امام جمعه موقت تهران وحدت را از ضروریات بی‌تردید جامعه توصیف کرد و گفت: از جمله عوامل وحدت شکن به کار بردن الفاظ متشابه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: عزیزانی که اهل رصد کردن اوضاع سیاسی دنیا هستند با یک نگاه ولو مختصر می‌بینند که متاسفانه موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در دنیا از سوی استکبار سرعت گرفته و دلیل آن هم این است که موج خیزش اسلامی در حال گسترش است و اسلام عزیز، دل‌ها را جذب کرده و دارد به صورت یک قدرت در مقابلشان ظاهر می‌شود. البته منظور از این اسلام، اسلام ناب محمدی است نه اسلام آمریکایی که حکام مرتجع منطقه از آن دم می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های رسانه‌ای دنیا مدام در اسلام‌هراسی می‌دمند، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای تروریست‌های آدمکش سوریه مدام سلاح می فرستند و امریکا نیز دقیقا بعداز مذاکرات ژنو ۲، کمک به تروریستهای سوریه را تسریع کرده و عربستان نیز مدام به این کشور نیرو می فرستد، اما به لطف خدا دیدیم که ارتش سوریه چگونه قهرمانانه آنها را به درک واصل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که وابسته به استکبار هستند سه سال است که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را با گلوله جواب می‌دهند، خاطرنشان کرد: این ارسال سلاح هم برای مسلمان‌کشی و هم برای زشت جلوه دادن چهره اسلام عزیز است.

خاتمی افزود: در بحرین اقلیتی حاکم هستند که اجازه نفس کشیدن به مسلمانان را نمی‌دهند و اینها خودشان هم اعتراف می‌کنند که وابسته به اسرائیل و آمریکا هستند.

وی با اشاره به حوادثرخ داده در آفریقای مرکزی تصریح کرد: در آفریقای مرکزی که سی درصد آنها مسیحی و ۱۵ درصد مسلمان هستند نیز مسیحیان تندروی افراطی را به جان مسلمان انداختند و با قمه مسلمانان را می‌کشند، تکه‌تکه می کنند و می‌سوزانند، وارد یک روستای کوچک شدند و ۷۰ نفر از زنان و کودکان و سالمندان را قتل عام کردند و این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این نسل‌کشی مسلمانان ساکت هستند.

در ادامه، خطیب نماز جمعه امروز تهران به سفر وندی شرمن و آنگلا مرکل به اسرائیل اشاره کرد و اذعان داشت: معاون وزیر امور خارجه آمریکا و صدراعظم آلمان با رفتن‌شان به رژیم صهیونیستی می‌خواهد بگویند شمشیر را برای مسلمانان از رو بسته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمیه قم خاطرنشان کرد: دولت جنایتکاری مانند آمریکا که زندان‌های گوانتانامو و زندا‌نهای شخصی‌شان در اروپا و آدمکشی‌هایشان در افغانستان و عراق معروف است، یک رژیم وحشی این چنین دم از تمدن می‌زند.

خاتمی با بیان اینکه تمام مقصد ما مکتب ماست، اظهار داشت: سخن این است که از اول انقلاب کسانی با قلم زهرآگینشان به نیش زدن به اسلام پرداختند. یک روزنامه به امیرالمومنین حضرت علی(ع) انتقاد می‌کند و روزنامه‌ای دیگر حکم قصاص را غیرانسانی می‌خواند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه از شر قلم‌های زهرآگین و قلم‌هایی که شبهه‌پراکنی آنها از انتقال هر ویروسی خطرناک‌تر است به خدا پناه می‌برم، اذعان داشت: در این عرصه باید از قوه قضاییه که بنا به وظیفه ذاتی خود به موقع ظاهر شد تشکر کنم و تذکری هم دارم که هیأت محترم نظارت باید خود این کار را انجام می‌داد و مقابل این رسانه‌ها می‌ایستاد و حالا که این کار را نکرده‌اید بیایید یک بیانیه بدهید و از کار قوه قضاییه حمایت کنید.

وی همچنین خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اسلامی بودن این وزارت از این وزارتخانه خواست که طوری عمل کند که پسوند اسلامی زیبنده آنها باشد و اجازه نشر کتاب‌های فاسد را ندهند.

خاتمی همچنین اظهار داشت: آنهایی که فکر می‌کنند فضا آنچنان باز شده که بتوانند به مقدسات توهین کنند تحلیل‌شان کاملا اشتباه است.

وی افزود: گذشت آن زمانی که به مقدسات توهین می کردید و مسئولین وقت در مقابل شما سکوت می‌کردند؛ امروز مردم تا آخرین قطره خونشان پای مقدساتشان ایستاده‌اند و اجازه اهانت به هیچ کسی را نمی‌دهند.

امام جمعه موقت تهران وحدت را از ضروریات بی‌تردید جامعه توصیف کرد، خاطرنشان کرد: از جمله عوامل وحدت شکن به کار بردن الفاظ متشابه است.

وی در توضیح این مطلب افزود: هیچ کس منکر این نیست که افراط و تفریط امری نکوهیده است اما باید مشخص کنید که افراطی از نظر شما چیست؟ و این از همان کلمات متشابه است.

خاتمی گفت: فتنه‌گران ۸۸ تندروهای افراطی بودند که متاسفانه برخی از آنها اکنون سخاوتمندانه در حال پست گرفتن هستند و کسانی که غیرتمندانه در مقابل آنها ایستادگی کردند را افراطی می‌نامند و برخی نیز که صلابتشان را با شعار مرگ بر آمریکا نشان می‌دهند افراطی خطاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر فکر می کنید با افراطی خواندن غیرتمندان دینی می‌توانید آنها را از صحنه منزوی کنید بدانید که اشتباه می کنید، ابراز داشت: غیرتمندان دینی هیچگاه تحت تاثیر جو رسانه‌ای شما نیستند و فقط از دستورات مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز