خبرگزاری کار ایران

طلا در جمع خبرنگاران خبر داد؛

نامه اعتراضی نمایندگان تهران به شورای نگهبان درباره یک مصوبه مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۲۶

با این حساب از تعهد مالیاتی ۱۳ استان کسر و الباقی استان‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند و جبران تمام این کاهش درآمد‌ها به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال برعهده استان تهران گذاشته شد.

ایلنا: نماینده مردم تهران در مجلس از جمع‌آوری نامه اعتراضی نمایندگان تهران به شورای نگهبان درباره یک مصوبه بودجه‌ای مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار احسین طلا "، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس اظهار داشت: متاسفانه در جریان بررسی بودجه سال ۹۳ شاهد بی‌انصافی در حق مردم استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: معمولا درآمدهای بودجه عمومی کشور از ۳ محل درآمدهای نفتی، واگذاری‌ها و مالیات تامین می‌شود، میزان درآمد مالیاتی در سال ۹۳، بیش از ۴۸۶ هزار میلیارد ریال است که در لایحه دولت، سهم استان تهران ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مشخص شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه و در جریان بررسی پیشنهادات توسط برخی نمایندگان شهرستان‌ها، پیشنهادی مطرح شد که ۶ رای آورد در حالی که پیشنهاد دولت ۲۰ رای داشت؛ ولی با اصرار این نمایندگان، موضوعی که رای نیاورده بود به هیئت رئیسه مجلس رسید.

طلا گفت: در هیئت رئیسه مجلس نیز این موضوع مورد بررسی و رای‌گیری قرار گرفت که در ‌‌نهایت مورد تایید واقع شد؛ ما معتقدیم این روند هیئت رئیسه مبنای قانونی نداشته است.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس تاکید کرد که امروز در یک جلسه غیر علنی و غیررسمی و بدون اظهارنظر موافقان و مخالفان، این پیشنهاد مورد رای‌گیری قرار گرفت و با ۵۲ درصد رای مثبت تایید شد. با این حساب از تعهد مالیاتی ۱۳ استان کسر و الباقی استان‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند و جبران تمام این کاهش درآمد‌ها به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال برعهده استان تهران گذاشته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: نهایتا تعهدات استان تهران از عدد ۲۳۰ هزار میلیارد ریال به ۲۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و با این اقدام هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان شهرستان‌ها، عملا پرداخت مالیات دیگر استان‌ها بر گردن مردم استان تهران افتاد. این به این معنی است که بیش از نیمی از درآمدهای دولت از مالیات را مردم تهران تامین خواهند کرد و حال باید شاهد افزایش فشار مالیاتی برعهده بازرگانان، اصناف و مردم استان تهران باشیم.

طلا ادامه داد: این افزایش فشار در حالی اتفاق می‌افتد که با اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده و پیش‌بینی حذف تعداد زیادی از مردم استان تهران، از لیست یارانه‌بگیران توسط دولت با توجه به فرآیند مشخص کردن قشر هدف، به نظر می‌رسد تورم زیادی را نیز بعد از اجرایی شدن فاز دوم در تهران شاهد باشیم.

وی افزود: یعنی به بهانه اینکه مردم استان تهران برخوردار بوده و شامل دریافت یارانه نمی‌شوند، تعداد زیادی از مردم استان تهران به غیر از اینکه یارانه دریافت نخواهند کرد، ‌ بلکه باید بیش از نیمی از درآمد مالیات کشور را نیز تامین کنند و تبعات ناشی از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را هم بر دوش بکشند. همچنین در این جلسه برای مثال ۵ هزار میلیارد ریال از سهم مالیاتی استان اصفهان، ۲۱۰ میلیارد از سهم استان قم و ۱۲۰۰ میلیارد ریال از سهم مالیاتی استان زنجان کم شده است، این در حالی است که این استان‌ها از استان‌های صنعتی کشور به حساب می‌آیند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حال سوال اینجاست که آیا وضعیت معیشت مردم در اسلامشهر، پردیس، بومهن، رباط‌کریم، شهرری، ورامین، شهرقدس، دماوند و یا مردم روستانشین و شهرستان شمیران و مردم جنوب تهران بهتر از دیگر نقاط کشور است که باید حدود نیمی از درآمد مالیاتی کشور از این شهر‌ها تامین شود؟

طلا خاطر‌نشان کرد: ما نمایندگان استان تهران در حال امضای نامه اعتراضی به شورای نگهبان هستیم، زیرا معتقدیم این روند وجاهت قانونی نداشته و از رئیس مجلس خواستار ارجاع این موضوع جهت بررسی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز