خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اصفهان:

بازگشت به اقتصاد کوپنی در مهار تورم موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴

احیاء طرح توزیع کوپنی کالاهای اساسی به فرض اینکه ۵۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار دهد، می‌تواند به منزله کنترل کننده نرخ کالاهای اساسی باشد و همه احاد جامعه را از مزایا و اثرات خود بهره‌مند سازد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان معتقد است توزیع کوپنی کالاهای اساسی علاوه بر تامین بخشی از مایحتاج روزانه اقشار آسیب پذیر جامعه باعث کنترل نرخ کالاهای اساسی خواهد شد.

اصغر برشان در این باره به ایلنا گفت: احیاء طرح توزیع کوپنی کالاهای اساسی به فرض اینکه ۵۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار دهد می‌تواند به منزله کنترل کننده نرخ کالاهای اساسی باشد و همه احاد جامعه را از مزایا و اثرات خود بهره‌مند سازد.
او افزود: در صورت ضرورت بازگشت به اقتصاد کوپنی، سازمانهای دولتی همانند سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی که به نحوی اقشار ضعیف و بدون درآمد را تحت پوشش قرار می‌دهند می‌توانند با اجرای این طرح فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
به گفته برشان روند توزیع کالاهای اساسی به صورت سهمیه‌ای بسیار کار ساز بوده و می‌تواند اثرات مطلوبی در مهار تورم افسار گسیخته‌ای که دولت توانایی کنترل آن را نداشته موثر واقع شود.
این فعال كارگری با بیان اینکه کشور ما طی سالهای گذشته اثرات مثبت این طرح را هم در شرایط خاص و هم عادی تجربه کرده است اظهار داشت: اگر طرح سهمیه‌بندی کالاهای اساسی (کوپنی) در راستای اقتصاد مقاومتی توسط سازمانهای متشکل به صورت عام و هدفمند اجرا شود می‌تواند به معیشت عامه بازنشستگان و شاغلین لشکری و کشوری و همچنین تامین اجتماعی برای جبران تورم کمک کند.

این فعال کارگری در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از اینكه بخشی از مایحتاج روزانه و اساسی مردم با وجود نیاز داخلی از سوی فرصت طلبان بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: قاچاق این کالاهای اساسی با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی مشکلات معیشتی زیادی را برای نیازمندان فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز