خبرگزاری کار ایران

زیباکلام از احتمال بازگشت رییس دولت دهم به عرصه سیاسی می‌گوید؛

احمدی‌نژاد حداکثر از نامزدهای همفکر خود حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۵

آقای احمدی‌نژاد از عقبهٔ اصولگرا‌ها جدا شد و بیشتر اصولگرایان موسوم به تندرو از وی حمایت می‌کنند / کارنامه روحانی در چند ماه گذشته بخصوص برای قشر متوسط جامعه و عمدتا شهرنشین خوب و پذیرفتنی است.

کابوس بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت تحقق می‌یابد؟ استاد دانشگاه تهران به وقوع پیوشتن این کابوس را در موفق بودن یا نبودن عملکرد روحانی در دولت یازدهم می‌داند.

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص احتمال حضور مجدد احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد برای شخص خودش تصمیم داشته باشد وارد مجلس شود و فعالیت جدی انتخاباتی در رابطه با مجلس داشته باشد، زیرا اساسا روحیهٔ احمدی‌نژاد با کار گروهی سازگاری ندارد و بیشتر در هیبت کسی است که باید دستور بدهد و دیگران نیز از وی پیروی کنند.

وی افزود: ممکن است برای انتخابات مجلس دهم با نفوذی و امکاناتی که دارند از یکسری نامزد‌ها در یکسری حوزه‌های انتخابیه و عمدتا در شهرستان‌ها حمایت کنند و این حداکثر اقدامی است که در رابطهٔ فعالیت در انتخابات مجلس دهم برای احمدی‌نژاد می‌توان متصور بود.

این استاد دانشگاه تهران بازگشت احمدی‌نژاد به عرصهٔ قدرت از طریق انتخابات بعید دانست و اظهار کرد: حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری بستگی به عملکرد روحانی در این ۴ سال دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در تشریح اقدامات اساسی که روحانی می‌تواند در این دور از ریاست جمهوری خود انجام دهد، ابراز کرد: یکی اینکه بحران هسته‌ای را خاتمه دهد و با غرب بر سر مسئله هسته‌ای به توافق نهایی دست یابد و دیگری بحثحل بحران اقتصاد و خروج از رکود و کاهش تورم و افزایش تولید و دیگر شاخص‌های اقتصادی است و اگر در این زمینه نیز بتواند گام‌های موفقی بردارد در این صورت پیروزی وی در دور بعد نیز حتمی است.

وی افزود: با توجه به بهبود نسبی وضعیت اقتصادی و برداشتن چند گام مثبت در مسئله هسته‌ای و با توجه به سیاست معتدلی که ایشان در پیش گرفته‌اند کارنامه شان در چند ماه گذشته بخصوص برای قشر متوسط جامعه و عمدتا شهرنشین خوب و پذیرفتنی است.

این کار‌شناس مسائل سیاسی انتخابات مجلس و دولت را در راستای یکدیگر دانست و گفت: خود آقای روحانی در انتخابات بعدی از شانس موفقیت بالایی برخوردار هستند ودر انتخابات مجلس نیز طبیعی است که مردم با دیدن دست آوردهای دولت یازدهم به شخصیت‌های که از لحاظ فکری و عملی نزدیکی بیشتری با آقای روحانی دارند رای می‌دهند و در هرصورت چه برای آقای احمدی‌نژاد و چه برای کسان دیگری که بخواهند در انتخابات برای آقای روحانی چالش ایجاد کنند هیچ شانسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همهٔ خبر‌ها نشان می‌دهند که روحانی در به دست آوردن هدف‌هایش موفق می‌شود، اذعان داشت: روحانی موفق می‌شود مگر اینکه در مسائل اقتصادی و هسته‌ای شکست بخورد که در این صورت حضور رقیبانی همچون قالیباف، احمدی‌نژاد، لاریجانی امکان پذیر است.

زیباکلام افزود: البته در میان رقیبان احتمالی روحانی احمدی‌نژاد بیشترین شانس آرا دارد؛ اما اگر روحانی موفق شود کسی نمی‌تواند برای وی چالشی ایجاد کند.

وی در خصوص احتمال اعتماد دوبارهٔ مردم و اصوگرا‌ها به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد از عقبهٔ اصولگرا‌ها جدا شد و بیشتر اصولگرایان موسوم به تندرو از وی حمایت می‌کنند و در میان اصولگرایان از این لحاظ که محبوبیت بیشتری در بین اقشار و لایه‌های جامعه دارند از تمامی نامزد‌های اصولگرا رای بیشتری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز