خبرگزاری کار ایران

هدی شمس نیکنام:

گروه‌های بخش آواز جمعی نمره خوبی می‌گیرند

کد خبر : ۱۴۷۱۹۵

باید همه گروه‌های جشنواره موسیقی فجر از رپرتوار یکسانی برخوردار شوند؛ این کار باعثمی‌شود که داوران بدانند قطعه‌ای که گروه می‌نوازد در اثر چند ماه تمرین نواخته می‌شود و از طرفی کیفیت اجرایی این گروه‌های در مقایسه با همدیگر ارزیابی می‌شود و قاعدتا نظرات کار‌شناسی هم دقیق‌تر است.

ایلنا: مهدی شمس نیکنام در کنار وارطان ساهاکیان و رازمیک اوحانیان داوری بخش آواز جمعی را برعهده داشته است.

به گزارش ایلنا نیکنام درباره گروه‌های شرکت کننده در این بخش گفت: بدون اغراق گروه‌های شرکت کننده در جشنواره امسال از نظر کیفیت و اجرا در قله ایستاده بودند و می‌‌توان به آن‌ها نمره خیلی خوبی داد.

وی افزود: باید همه گروه‌های جشنواره موسیقی فجر از رپرتوار یکسانی برخوردار شوند؛ این کار باعثمی‌شود که داوران بدانند قطعه‌ای که گروه می‌نوازد در اثر چند ماه تمرین نواخته می‌شود و از طرفی کیفیت اجرایی این گروه‌های در مقایسه با همدیگر ارزیابی می‌شود و قاعدتا نظرات کار‌شناسی هم دقیق‌تر است.

نیکنام با اشاره به اینکه در همه فستیوال‌های مهم و معتبر دنیا قطعات با نظر داوران به گروه‌ها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر است دفتر جشنواره با مشورت نظرات داوران جشنواره قطعاتی یکسان برای گروه‌ها در شهرهای مختلف ارسال کند تا آن‌ها بتوانند در یک پروسه چند ماهه به تمرین بپردازند تا رقابت دقیق‌تری داشته باشند.

این مدرس موسیقی تکنیک اجرایی گروه‌های امسال را فوق العاده عنوان کرد و اظهار داشت: بحثآموزش یکی از مباحثی است که باید گروه‌های کر آن را جدی بگیریند؛ برخی از گروه‌ها با اینکه استعداد خوبی دارند ولی از نظر نفس گیری با مشکل جدی مواجه هستند؛ در همین راستا بهتر است این گروه‌ها دوره آموزشی خود را تکمیل کنند.

نیکنام ادامه داد: همچنین بهتر است گروه داوری برای ارزیابی گروه‌های شرکت کننده به شهرستان سفر کنند تا علاوه بر آماده کردن گروه‌ها مشکلات آن را رفع و در صورت نیاز مشورت‌های لازم ارایه شود.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر دبیر جشنواره موسیقی فجر خیلی زود انتخاب می‌شود که همه این‌ها نشان دهنده کیفیت اجرایی جشنواره است اما نباید از این نکته غافل شد که باید کارهای دیگر جشنواره نیز به موقع آغاز شود تا بتوان با برنامه‌ریزی بهتر و استراتژی دقیق هنرمندان جوان را هدایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز