خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار با رییس مجلس اردن:

برقراری صلح و ثبات در منطقه برای ایران بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۰۷

روحانی: تروریست‌ها حتی در راه ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه نیز مشکل می‌آفرینند / الطراونه: امیدواریم نقش جنابعالی در پایان دادن به بحران سوریه، که از اولویت بسیاری برخوردار است، مؤثر باشد.

رییس جمهور تاکید کرد: از نظر ایران برقراری ثبات در سوریه دومین ضرورت غیرقابل اغماض است، تا مردم آن کشور پس از حل معضل تروریسم و برقراری ثبات از طریق دموکراسی و انتخابات، رأی خود را حاکم نمایند.

به گزارش ایلنا، ‌ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات در منطقه برای ایران بسیار مهم است، اظهار کرد: همکاری های ایران و اردن می تواند به تحقق این امر کمک کند.

رییس جمهور مشکل تروریسم در منطقه را معضلی مهم دانست و با اشاره به شرایط سوریه گفت: در اوضاع سوریه باید بپذیریم که مسئله تروریسم مسئله اول است. تروریست‌ها حتی در راه ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه نیز مشکل می‌آفرینند.

روحانی برقراری ثبات را در این مسأله مهم دانست و افزود: از نظر ایران برقراری ثبات در سوریه دومین ضرورت غیرقابل اغماض است، تا مردم آن کشور پس از حل معضل تروریسم و برقراری ثبات از طریق دموکراسی و انتخابات، رأی خود را حاکم نمایند.

رییس‌ جمهور با تاکید براینکه به عنوان سومین محور باید زمینه گفتگو بین مردم سوریه را فراهم نمود، گفت: آینده سوریه باید توسط مردم و رأی و نظر آنها و در انتخابات آزاد تعیین شود.

رییس مجلس اردن نیز در این دیدار گفت: من حامل سلام های گرم پادشاه اردن به جنابعالی و ملت ایران هستم.

عاطف الطراونه گفت: اردن امیدوار است روابط خوب ایران و اردن بیش از پیش گسترش یابد و ما برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشور برادر و مسلمان ایران تلاش می کنیم.

رییس مجلس اردن افزود: ما برای نقش منطقه ای ایران احترام فراوانی قائل بوده و به این نقش واقف هستیم.

الطراونه با بیان اینکه اردن نیز معتقد است مسئله سوریه باید توسط مردم سوریه حل شود گفت: امیدواریم نقش جنابعالی در پایان دادن به بحران سوریه، که از اولویت بسیاری برخوردار است، مؤثر باشد.

رییس مجلس اردن با بیان اینکه این کشور نیز از تروریسم و افراطی گری نگران است اظهار کرد: ریختن خون مردم مسلمان در سوریه درست نیست و تعیین وضعیت این کشور بر روی میز مذاکره امکان پذیر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز