خبرگزاری کار ایران

قطع سوخت کوره‌های شرق اصفهان، ۳۰۰ کارگر را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱

مسئولان در حالی از یک ماه قبل سوخت واحدهای کوره گچ این منطقه را قطع کرده‌اند که نه مکان و نه مهلتی برای جابجایی تعیین نشده است.

 رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان گچ و آهک اصفهان از قطع سوخت گاز و نفت ۶۵ واحد از کوره‌های گچ منطقه محمدآباد قهاب در شرق اصفهان خبر داد و گفت: در این کوره‌ها ۳۰۰ کارگر و تعداد زیادی راننده مشغول به کار بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر طباطبایی در دیدار با رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: واحد‌های تعطیل شده دارای مجوز فعالیت بودند و آسیب وارد شده به خاک منطقه، مربوط به گچ برداری از معادن بوده و ربطی به کوره‌ها ندارد.

او با اشاره به اینکه بار‌ها اعلام کردیم آمادگی هرگونه همکاری برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی این منطقه را داریم افزود: زمانی که توقف فعالیت کوره‌ها در این منطقه تصویب شد، کوره داران گچ به مسئولان اعلام کردند محل مورد تایید دیگری را اداره حفاظت محیط زیست استان معرفی و با فرام کردن زیرساخت‌ها فرصتی را برای جابجایی مقرر کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان گچ و آهک اصفهان با انتقاد از تعیین نشدن مکان جدیدی برای انتقال این کوره‌های گچ گفت: در حالی که زیرساخت‌های لازم برای جابجایی کوره‌ها نیز فراهم نیست فعالیت این کوره‌ها را متوقف کردند.

به گفته وی مسئولان در حالی از یک ماه قبل سوخت واحدهای کوره گچ این منطقه را قطع کرده‌اند که نه مکان و نه مهلتی برای جابجایی تعیین نشده است.

طباطبایی با اشاره به پیشنهاد زمینی در ۶۰ کیلومتری اصفهان و در منطقه بهجت آباد، برای انتقال کوره‌های گچ پزی تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست استان با این پیشنهاد موافقت نکرده و جایگزینی هم معرفی نشده است.

از سوی دیگر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز جلوگیری از فعالیت کوره‌ها را به این شکل صحیح ندانست و اظهار داشت: در این کوره‌ها ۳۰۰ کارگر و تعداد زیادی راننده مشغول به کار بودند که در حال حاضر بیکار شده‌اند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی پیشنهاد کرد: زمینی در نزدیکی معادن گچ، خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان به این واحد‌ها معرفی شود تا در قالب چند تعاونی، به احداث کارخانه‌های گچ صنعتی اقدام کنند و افزود: با توجه به وسعت زیاد مناطقی که گچ از آن‌ها برداشت شده و تاثیر آن بر آلودگی هوای شرق شهر اصفهان، سازمان‌های مسئول، باید بازسازی این مناطق از سوی افرادی که از معادن بهره برداری کرده‌اند را مورد پیگیری قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز