خبرگزاری کار ایران

صالحی در پاسخ به ایلنا:

نظر آژانس در مذاکرات اخیر تامین شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۲۸

هر حقی که مقررات بین المللی و مردم تعیین کرده‌اند حق مسلم ماست وکسی نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه نتایج اخرین دور مذاکرات سازمان انرژی اتمی با مسولان اژانس بین المللی انرژی هسته‌ای چه بوده است تصریح کرد: مذاکرات خوب بود سه ماه قبل شش سوال داشتند که به آن سئوالات پاسخ دادیم و نظر آژانس تامین شد و رضایت خودرا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: ۲۲ بهمن یک روز فرخنده و یوم الله است که طلیعه آزادی و آزادگی ملت ایران است.
وی ادامه داد: سی وپنج سال پیش ملت ایران که زیر یوق استکبار بود اراده کرد خود را از زیر این یوق برهاند و همه این‌ها در بستر دین باوری انجام شد که با نقش آفرینی امام عزیز ما به عنوان رهبر انقلاب تحقق یافت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضو‌رگسترده مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن اظهارداشت: این حضور مردم نشان از این است که دولت و ملت در یک مسیر هستند و دوگانگی میان آن‌ها وجود ندارد و یگانگیشان نشان از این دارد که دولت مردمی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مردم نشان دادند که دولت‌های غربی دوباره ماجراجویی نکنند که منطقه تحمل ماجراجویی دوباره را ندارد و جهان در شرایطی است که نمی‌تواند شاهد یک ماجراجویی دوباره باشد.

صالحی با اشاره به مذاکرات ایران و ۵ + ۱ تصریح کرد: شرایطی مهیا است که طرف مقابل با درک، شعور و حسن نیت وارد شود و اعتماد از دست رفته سی وپنج سال گذشته را بازسازی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ما از حقوقمان عدول نخواهیم کرد، ابراز داشت: ما هشت سال جنگ تحمیلی و سی وپنج سال انواع فشار‌ها و محدودیت‌ها را تحمل کردیم و اگر می‌خواستیم از مواضعمان عدول کنیم آن زمان این کار را انجام می‌دادیم.

وی در ادامه بیان داشت: ما با مقاومت واستقامتمان روز به روز عزت‌مند‌تر شده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهو ر ایران را یکی از بازیگران و نقش افرینان مهم در عرصه بین المللی عنوان کرد و یادآور شد: ما در منطقه یک قدرت بلامنازع هستیم و به تعاملات سیاسی وبین الملل به عنوان یک نقش آفرین ظهور و ورود جدی داریم که یکی از نشانه‌هایش این است که در مذاکرات ۵ + ۱ یک طرف هستند و ما هم در طرف دیگر.

وی ادامه داد: آنچه که ما همواره از آن برخوردار بوده‌ا‌یم حمایت مردمی است که این حمایت اراده ما را در حمایت از منافع ملی قوی‌تر می‌کند و کار ما تامین منافع ملی است.

وی ادامه داد: من به عنوان خادم و امین مردم اطمینان می‌دهم که صنعت هسته‌ای به جلو پیش می‌رود ودر دیگر عرصه‌ها نیز شاهد توفقیات خوبی خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور درپاسخ به این سوال که معنای شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» اظهار داشت: من می‌گویم نه فقط انرژی هسته‌ای بلکه هر حقی که مقررات بین المللی و مردم تعیین کرده‌اند حق مسلم ماست وکسی نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه نتایج اخرین دور مذاکرات سازمان انرژی اتمی با مسولان اژانس بین المللی انرژی هسته‌ای چه بوده است تصریح کرد: مذاکرات خوب بود سه ماه قبل شش سوال داشتند که به آن سئوالات پاسخ دادیم و نظر آژانس تامین شد و رضایت خودرا اعلام کرد.

وی در باره توافق اخیر ابراز داشت: توافق اخیر ۷ مورد است که چند مورد آن درچهارچوب مذاکرات ۵ + ۱ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز