خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهل سنت زاهدان:

افراط نه در اصول‌گرایی و نه در اصلاح‌طلبی قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۱۴

افراط نه در اصول گرا و نه در اصلاحات و نه در هیچ کدام از مذاهب شیعه و سنی مورد قبول نیست. اعتدال با دید وسیع است که می‌تواند عزت به همراه آورد. دید وسیع و نظر بلند پایدار و ماندگار است.

ایلنا: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اعتدال با دید وسیع است که می‌تواند عزت به همراه آورد. دید وسیع و نظر بلند پایدار و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در برنامه ویژه دهه فجر در مسجد مکی زاهدان اظهار کرد: به عده‌ای که در داخل و بیرون از مرز‌ها می‌خواهند به گروگان‌گیری و راه‌بندی متوسل شوند هشدار می‌دهم که از حرکت‌های بچه‌گانه دست بر دارند. آن‌هایی که شما را تحریک می‌کنند خیرخواه نیستند و نسبت به این نظام عقده دارند و با تحریک شما عقده‌های خود را خالی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: دولتی روی کار آمده که حاضر است با هر مخالفی بنشیند و از روی حق مذاکره کند. هر که فکر می‌کند حقی از او ضایع شده بیاید از طریق گفتمان عمل کند نه اینکه سلاح بر روی ملت بردارد. ملت ما هم ملتی نیست که تسلیم زور شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه با اشاره بر اینکه به دلیل وجود صهیونیست‌ها بیت المقدس را از دست داده‌ایم، تاکید کرد: بالا‌ترین قدرت در دنیا مسلمانان با یک کشور وسیع بوده‌اند، ولی فروپاشی این قدرت در گذشته دوران تلخ اسلام است.

او افزود: اکنون صهیونیست‌های تنگ نظر و افراطی هیچ کسی را قبول ندارند ولی بار دیگر شاهدیم که مسلمانان با اولین جرقه‌ای که توسط امام راحل خورد بیدار شدند. وسعت دید امام(ره) موجب شد تا همه مذاهب و طبقات از انقلاب حمایت کنند. البته در ابتدا کسی تصور نمی‌کرد که انقلاب پیروز شود ولی به لطف خدا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان به الگو پذیری مسلمانان از خط امام(ره) اشاره کرد و گفت: امروز در جهان بسیاری از مسلمانان قتل و عام شده و با انفجار‌ها تکه تکه می‌شوند ولی عقب نشینی نمی‌کنند. آن‌ها فقط به‌دنبال عزت، کرامت و اینکه سرنوشتشان را خود رغم بزنند هستند.

«اسماعیل زهی» با بیان اینکه هیچ قدرت بشری نمی‌تواند این حرکت مسلمانان دنیا را که برای برگشت به حکومت اسلامی تلاش می‌کنند را مانع شود، گفت: بنده کارشناس نیستم ولی پیش گویی می‌کنم بیداری اسلامی شکستی ندارد. این انقلاب را الله نگاه داشته که دیگر ملت‌ها هم بیدار شوند.

وی در ادامه پایداری و انسجام هر نظام را به وسعت دید و استماع حرف مخالفان دانست و تصریح کرد: آن‌هایی که در کشور‌های اسلامی شب را در پارک‌ها می‌خوابند به لطف خدا پیروز می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان افراط و تفریط از سوی هیچ جناهی را مورد قبول ندانست و گفت: افراط نه در اصول گرا و نه در اصلاحات و نه در هیچ کدام از مذاهب شیعه و سنی مورد قبول نیست. اعتدال با دید وسیع است که می‌تواند عزت به همراه آورد. دید وسیع و نظر بلند پایدار و ماندگار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز