خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس اقتصادی پیشنهاد داد:

تقویت حمایت‌های اجتماعی به جای رجعت به اقتصاد كوپنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸

اگر مسئولی مدل اقتصاد كوپنی را در فضای عمومی كشور طرح می كند، بدون شک کشور را درگیر یک بحران اقتصادی روز افزون می‌بینند.

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی، مطرح کردن مدل اقتصاد کوپنی از سوی برخی مسئولان را به معنای اذعان آنان به وجود بحران در کشور دانست.

علیرضا حیدری با انتقاد از مدل اقتصاد کوپنی به ایلنا گفت: در شرایط عادی معمولا اجازه می‌دهند که خود بازار قیمت‌ها را مشخص و مردم نیاز‌های خود را تامین کنند. تنها در شرایط بحرانی به هر کس به میزان نیازش، کالاهای اولیه تعلق می‌گیرد.

عضو کمیته مزد خانه کارگر در ادامه مطرح کردن مدل اقتصاد کوپنی در عرصه عمومی را دارای علائم منفی به بخش‌های اقتصادی کشور خواند و اظهار داشت: اگر مسئولی مدل اقتصاد کوپنی را در فضای عمومی کشور طرح می‌کند، بدون شک کشور را درگیر یک بحران اقتصادی روز افزون می‌بینند.

این اقتصاد‌دان و فعال کارگری ضمن تاکید بر نیاز اقتصاد کوپنی به سیستم نظارت قدرتمند ادامه داد: اجرای این سیاست نیاز به هزینهٔ بالایی برای نظارت، کنترل و مهم‌تر از همه توزیع کالا‌ها به مردم دارد. به علاوه آنکه در بهترین حالت منجر به ایجاد فضای رانت خواری در دولت می‌شود.

حیدری در پایان بیان کرد: وظیفه دولت، تقویت سیستم‌های حمایت اجتماعی در کشور است. این سیستم‌ها چه در دوران رکود و چه در دوران رونق اقتصادی وجود دارند و منطقی آن است که در شرایط بحرانی، کارکرد‌های آنان تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز