خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

محرومیت ۵۰درصد روستاها از آب آشامیدنی در شان نظام نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۷

۵۰ درصد روستاهای ما هم اکنون آب آشامیدنی ندارند که بخورند و با تانکر آب برایشان برده می‌شود / باهنر: واقعا ۵۰ درصد روستاهای ما با تانکر از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند؟ خواهش می‌کنم که این حرفها رانگویید.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: این خیلی بد است که با این همه پیشرفت‌های علمی و آبادانی هنوز روستاهای ما آب آشامیدنی برای خوردن نداشته باشند و این واقعا برای نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی بد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی در نشست علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند ه تبصره ۹ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور که براساس آن وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۰۰ ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید، پیشنهاد داد که عدد ۱۰۰ ریال به ۱۵۰ ریال اضافه گردد.

نماینده مردم لنگرود خطاب به غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس که پیشتر در سخنانی در صحن علنی امروز مجلس اعلام کرده بود که چرا باید هزینه را از جیب مردم افزایش دهیم، گفت: چرا در بعضی از موارد از جیب مردم افزایش دادید که نمونه‌اش رادیگر مثال نمی زنم.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما این است ۵۰ ریال برای تامین آب شرب روستاهای ما اضافه گردد.

لاهوتی با بیان اینکه طبق قانون برنامه چهارم باید ۸۴ درصد روستاهای ما دارای آب آشامیدنی می‌شدند، تصریح کرد: این خیلی بد است که با این همه پیشرفت‌های علمی و آبادانی هنوز روستاهای ما آب آشامیدنی برای خوردن نداشته باشند و این واقعا برای نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی بد است.

نماینده مردم لنگرود در ادامه افزود: خواهش من از نمایندگان این است که در ایام فجر یک هدیه‌ای به روستاییان بدهند که بتوانند از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد روستاهای ما هم اکنون آب آشامیدنی ندارند که بخورند و با تانکر آب برایشان برده می‌شود.

باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت خطاب به وی گفت: واقعا ۵۰ درصد روستاهای ما با تانکر از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند؟ خواهش می‌کنم که این حرف‌ها رانگویید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز