خبرگزاری کار ایران

مخالفان توافق‌نامه هسته‌ای با روسیه در مجارستان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۴۰

حاضران در این تجمع علیه توافق‌نامه گسترش این نیروگاه که اخیرا دولت مجارستان با دولت روسیه امضا کرده است٬ شعار دادند.

ائتلاف چپ‌ها در مجارستان در تجمعی که در پایتخت این کشور برگزار شد، وعده دادند که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو در بهار آینده، موضوع جنجال برانگیز مشارکت روسیه در گسترش تنها نیروگاه هسته‌ای این کشور را به همه‌پرسی خواهند گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ حاضران در این تجمع علیه توافق‌نامه گسترش این نیروگاه که اخیرا دولت مجارستان با دولت روسیه امضا کرده است٬ شعار دادند.

حدود ۱۰ هزار نفری که در این تجمع شرکت کردند٬ اعتقاد دارند که «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، صلاحیت ندارد بدون پرسیدن نظر مردم، درباره آینده آنها تصمیم‌گیری کند.

پارلمان مجارستان قرار است تا دو هفته دیگر درباره این توافق‌نامه تصمیم‌گیری کند. البته با توجه به این که بیش از دو سوم کرسی‌های پارلمان در اختیار حزب حاکم است، انتظار می‌رود پارلمان با امضای این توافق‌نامه مخالفتی نکند.

احزاب چپ‌گرای مخالف دولت، با انرژی هسته‌ای مخالفتی ندارند. بلکه دلیل اصلی مخالفت آنها مشارکت روسیه در این طرح ۱۰ میلیارد یورویی است که بسیاری از جزییات آن اعلام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز