خبرگزاری کار ایران

عراقچی خبر داد؛

واریز اولین قسط ۵۵۰ میلیون دلار به حساب ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۱۸

مذاکرات دور نهایی در رابطه با راه‌حل جامع است که همه موضوعات موجود را در بر می‌گیرد، جزییات آن در توافق ژنو آمده است.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: اولین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری ایران به حساب مربوطه در یک بانک در سوییس واریز شده و تمام اقدامات لازم درباره گام اول توافق و هم‌چنین همه نقل و انتقالات صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با ۱ + ۵ در حاشیه مراسم ختم یکی از بستگان مرتضی بانک، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شنبه و یک‌شنبه روزهای تعطیل هستند، عملیات بانکی از روز دوشنبه انجام می‌شود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا نیویورک را برای انجام مذاکرات انتخاب نکردید؟ گفت: دلیل خاصی ندارد. قرار بود مذاکرات در یکی از محل‌های سازمان ملل انجام شود که نیویورک، وین یا ژنو می‌شد اما در حال حاضر چندان شرایط سیاسی برای انجام این مذاکرات در نیویورک وجود نداشت. در ژنو هم مذاکرات مربوط به سوریه در جریان بود به همین دلیل وین انتخاب شد؛ البته آن‌قدر که محتوای مذاکرات اهمیت دارد، محل مذاکرات مهم نیست.

عراقچی هم‌چنین درباره نحوه مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵ در این دور گفت: در هر دوره ما پیشنهادات جدیدی داریم اما به معنی این نیست که طرح جدیدی وجود داشته باشد، اصول مذاکراتی ما مشخص است و براساس دفاع از حقوق مردم ایران که اصلی اساسی است وارد مذاکرات می‌شویم باید راه‌حل جامعی پیدا شود که در آن دو اصل مهم اعتمادسازی و رفع تحریم‌ها در کنار هم جلو رود تا در آن به اهدافمان برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در دور نهایی چه موضوعاتی در ابتدا مورد بحثقرار خواهد گرفت؟ گفت: مذاکرات دور نهایی در رابطه با راه‌حل جامع است که همه موضوعات موجود را در بر می‌گیرد، جزییات آن در توافق ژنو آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز