خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

غیرمتعهد‌ها برای حل مشکل سوریه به سازمان ملل کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۳

درست است که گروه متنفذین یک مسئولیت رسمی در یک کشور یا سازمان بین المللی را ندارند اما موضع این‌ها در ساختن ا فکار عمومی موثر خواهد بود.

رییس‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من گفتم که باید غیر متعهد‌ها هم به سازمان ملل کمک کنند و این برای کوفی عنان ایده‌ای تازه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار خود با گروه متنفذین که بعد از ظهر امروز در مرکز ‌تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص‌ مصلحت نظام برگزار شد؛ ‌گفت‌: در این دیدار در رابطه با مسائل مربوط به سوریه و همچنین گفت‌وگو‌هایی در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران و مذاکراتش با گروه ۱ + ۵ بحثگردید که عمدتاً چکیده صحبت‌های آقای کوفی‌عنان در رابطه با سوریه بود و دید‌گاه ایران را جویا شد.

وی ادامه داد: من برای ایشان شرح دادم که دیدگاه ایران این است که از دخالت خارجی‌ها در سوریه جلوگیری شود و سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه باید این مسئله به مردم سوریه واگذار شود.

ولایتی با بیان اینکه دولت سوریه آمادگی دارد تا با آنهایی که علیه دولت و مردم سوریه اسلحه به دست نگرفته‌اند؛ مذاکره کند، تاکید کرد: اگر جامعه بین الملل می‌خواهد کمکی به حل مسئله سوریه کند؛ باید تروریست‌ها را بر اساس یک قطعنامه که از سوی سازمان ملل صادر شود از ورود آن‌ها به خاک سوریه جلوگیری کند.

رئیس ‌مرکز تحقبقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: بر اساس ارزیابی یک موسسه تحقیقاتی در انگلیس از حدود هفتاد کشور تروریست‌هایی به سوریه اعزام شده‌اند که توسط بعضی از کشور‌ها با پول و اسلحه حمایت می‌شوند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه باید موضوع سوریه به دور از تروریسم باشد، ابراز داشت: آقای کوفی عنان بیان کرده‌اند که سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه راه حل آن سیاسی است و موافق بودند که باید بین دولت و ‌مردم سوریه و آنهایی که اسلحه به دست نگرفته‌اند، به صورت مسالمت‌آمیز مذاکره شود.

ولایتی در خصوص تاثیر گروه متنفذین در عرصه بین المللی اظهار داشت: این گروه یک سازمان غیر دلولیت است که در ساختن ا فکار عمومی جهان موثر هستند.

وزیراسبق امور خارجه اضافه کرد: درست است که این گروه یک مسئولیت رسمی در یک کشور یا سازمان بین المللی را ندارند اما موضع این‌ها در ساختن ا فکار عمومی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آقای کوفی عنان در خصوص اینکه چه راه حلی برای مسئله سوریه دارید؛ ابراز داشت: من گفتم؛ ضمن اینکه راه حل صلح آمیز باید بین مردم سوریه و حکومت باشد می‌توانید از سازمانهای بین المللی مانند غیر متعهد‌ها استفاده کنید.

ولایتی ادامه داد: من گفتم که باید غیر متعهد‌ها هم به سازمان ملل کمک کنند و این برای کوفی عنان ایده‌ای تازه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز