خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته ناظر بر اجرای توافق ژنو در گفت‌وگو با شیرزاد؛

برخی به دنبال پارازیت‌اندازی سیاسی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۴

موافقت نامه‌ای که پیش رفت مسلما برآمده از فرایند نتیجه گیری در داخل خود نظام بوده است و این گونه نیست که آقای ظریف و یا روحانی یک نفره تصمیم گیری بکنند که چند نفر در امنیت ملی مجلس آن را کنترل کنند.

نماینده اسبق مجلس با بعید دانشتن تشکیل کمیته ناظر بر روند اجرای توافق ژنو گفت: این نوع رفتار‌ها را باید نوعی پارازیت اندازی و غوغای سیاسی دانست که منجر به هیچ تصمیم بخصوصی هم نمی‌شود.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تصمیم کمیسیون امنیت ملی برای تشکیل کمیته‌ای جهت نظارت بر روند اجرای مفاد قرارداد ژنو و خبرهای ضد نقیض در این باره از جانب اعضای این کمیسیون با بیان اینکه نمی‌توان این اظهارنظرهارا خیلی جدی گرفت، اظهار داشت: نباید فراموش کرد که مجلس به لحاظ جایگاه جمعی یک هویت و جایگاه مشخص دارد و اظهار نظرهایی که به صورت فردی مطرح می‌شود به هیچ عنوان تا زمان تصویب‏، قطعی و جدی نیست.

این نماینده سابق مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ‌‌ همان گونه که در زمان دولت احمدی‌نژاد هم مسائلی در خصوص برخورد با برخی از رفتارهای مغایر با قانون دولت مطرح می‌شد، اما در مرحله اجرا سر بزنگاه به آن‌ها هشدار داده می‌شد که حد و حدود خود را بشناسند، اکنون نیز مجلس جایگاه انواع اظهارنظر‌ها شده است، اما باید توجه داشته باشیم که تا زمانی که یک مصوبه متقن ازمجلس صادر نشده باشد، نباید اظهار نظر‌ها را جدی گرفت.

وی همچنین گفت: من از یک جهت خوشحالم که در کشور آزمونی به وجود آمده است که معلوم شد که چنانچه در خصوص یکی از مهم‌ترین وقایع نظام اظهارنظرهای مختلف مطرح شود نه قرار است آسمان به زمین بیاید و نه قرار است که ارکان نظام به لرزه بیافتد.

شیرزاد در ادامه این مطلب افزود: در دولت گذشته گفته می‌شد که باید یک صدای واحد از درون نظام شنیده شود و این درحالی است که اکنون مجلسیان هرطوری که بخواهند راجع به مهم‌ترین مسائل نظام اظهارنظر می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه مجلس در چنین شانی نیست که بر اجرای توافقات ژنو نظارت کند، گفت: سیاست خارجی باید از جانب حاکمیت و مسئولین اجرایی کشور اعمال شود و مجالس می‌توانند در امر تصویب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف دخالت کنند.

وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: البته این حرف به این معنی نیست که مجالس هیچ نقشی نداشته باشند، اما اینکه بخواهند در فرایند اجرایی شدن موضوع نظارت و کنترل داشته باشند این امر نه منطقی است و نه سران نظام با چنین امری موافقت می‌کنند.

شیرزاد همچنین تصریح کرد: در صورتی که چنین کمیته‌ای در مجلس تشکیل شود قطعا در کار وزارت خارجه اختلال ایجاد می‌کند و درست به همین دلیل هم تشکیل آن بعید به نظر می‌رسد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: موافقت نامه‌ای که پیش رفت مسلما برآمده از فرایند نتیجه گیری در داخل خود نظام بوده است و این گونه نیست که آقای ظریف و یا روحانی یک نفره تصمیم گیری بکنند که چند نفر در امنیت ملی مجلس آن را کنترل کنند.

وی با اشاره به مخالفت‌های برخی از افراد جریان اصول گرا با توافقات اخیر ژنو گفت: کسانی که با این توافقات مخالفت می‌کنند باید به صراحت اعلام کنند که نسخه جایگزینشان چیست و آیا این حد از آزمون در این چند سال که وضعیت کشور را به وضع نامطلوب کنونی کشانده کافی نبوده است؟ اما وقتی نسخه جایگزین ارائه نمی‌دهند و صرفا به گفتن یک سری از بحث‌های کلی اکتفا می‌کنند، این نوع رفتار‌ها را باید نوعی پارازیت اندازی و غوغای سیاسی دانست که منجر به هیچ تصمیم بخصوصی هم نمی‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه نمی‌شود کسی خود را در جریانات سیاسی ذی نفوذ بداند و در انتخابات هم کاندیدا شود و سرلیست تعیین کند اما در مورد مسائل مهم کشور اظهار نظر نکند، گفت: سئوال این است که چرا احزاب بزرگ اصولگرا در این خصوص سکوت کرده‌اند؟

وی همچنین عدم موضع گیری قاطع در برابر یکی از مهم‌ترین مسائل کشور را نشانه عقب ماندگی سیاسی دانست و افزود: چنانچه اصولگرایان قبول دارند که کشور به سمت نامناسبی پیش می‌رود و باید این کشتی را به ساحل نجات هدایت کنند، باید بیایند و با شجاعت و مستدل از مواضع خود دفاع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز