خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در دیدار رئیس سازمان جهانی غذا:

کمک برای ریشه کن کردن خشونت، کمک به صلح جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۶۷

وزیر کشور از آمادگی ایران برای راه اندازی انبار تدارکاتی برای کمک غذایی به مهاجرین در منطقه خبر داد.

وزیر کشور با اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با سازمان جهانی غذا و بهبود بیشتر وضعیت معیشتی و بهداشتی مهاجرین، حل مشکلات مهاجرین و رسیدگی به امور آنها را نیازمند برنامه‌ریزی منظم و عزم جهانی دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با خانم ارتارین کازین رئیس سازمان جهانی غذای سازمان ملل متحد، اقدامات و کمک های این سازمان را یک امر انسانی و خداپسندانه برشمرد و گفت: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و منطقه ای طی ۳ دهه گذشته پذیرای میلیونها پناهنده و مهاجر بوده که این امر هزینه های بسیاری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وی، هزینه‌های بالای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مهاجرین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کمک های سازمان های جهانی و بشر دوستانه در مقابل هزینه های که ایران متقبل شده بسیار ناچیز بوده و باید اقدامات ایران در عرصه بین المللی منعکس شود.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط جنگ و تحریم نیز از کمک به پناهندگان و مهاجرین غافل نبوده است، ‌ اظهارداشت: کمک به مهاجرین هزینه‌های زیادی دارد که در صورت کمک‌های بیشتر سازمان ملل می‌توانیم آنها را گسترش دهیم.

وی با اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با سازمان جهانی غذا و بهبود بیشتر وضعیت معیشتی و بهداشتی مهاجرین، حل مشکلات مهاجرین و رسیدگی به امور آنها را نیازمند برنامه ریزی منظم و عزم جهانی دانست و از آمادگی ایران برای راه اندازی انبار تدارکاتی برای کمک غذایی به مهاجرین در منطقه خبر داد.

رحمانی‌فضلی فقر و گرسنگی را یکی از ریشه های اصلی بوجود آمدن تروریسم و خشونت عنوان کرد و افزود: کمک برای از بین بردن جهل و بی سوادی و ریشه کن کردن خشونت، مطمئنا کمک به صلح جهانی است.

همچنین خانم ارتارین کازین رئیس سازمان جهانی غذای سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر فراوان از کمک ها و اقدامات بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران طی ۳۰ سال گذشته، ‌ از موافقت این سازمان برای اینکه ایران به عنوان کریدور و انبار تدارکاتی مهاجرین در منطقه فعالیت کند خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهانی غذا نیز به دنبال از بین بردن کامل گرسنگی در جهان و کمک به مهاجرین می باشد، گفت: مطمئنا رفع مشکلات معیشتی و از بین بردن گرسنگی در جهان کمک فراوانی به صلح جهانی خواهد کرد.

رئیس سازمان جهانی غذای سازمان ملل متحد، از بین بردن و مبارزه با گرسنگی در جهان را نیازمند عزم جهانی و مشارکت بین المللی دانست و از تمامی کشورهای که به این سازمان جهت بهبود وضع غذای مهاجرین و پناهندگان کمک و تلاش می کنند خواست که کمک های خود را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز