خبرگزاری کار ایران

هاشمی رفسنجانی در دیدار با علمای کرمان:

به آینده روشن ایران امیدوارم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۲۸

اگر قدرت‌های جهانی به تعهدات خویش در مذاکرات ژنو پایبند باشند، ایران نیز در مسیر اعتمادافزایی گام برمی‌دارد / اوضاع اقتصادی کشور در ۸ سالی که به اندازه عمر تولید نفت، در ایران درآمد داشت، نگران کننده بود که در کنار بی‌تدبیری‌های اجرایی، فشارهای خارجی نیز مزید علت شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به کرمان، شب گذشته(۲۶ آذر) در دفتر امام جمعه فقید رفسنجان، با علما، فضلا و طلاب دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به اوضاع کشور در ۸ سال گذشته، گفت: با کنار گذاشتن نیروهای دلسوز ازکارهای اجرایی، یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد شد.

وی؛ اوضاع اقتصادی کشور را در ۸ سالی که به اندازه عمر تولید نفت، در ایران درآمد داشت، نگران کننده خواند وگفت: در کنار بی‌تدبیری‌های اجرایی، فشارهای خارجی نیز مزید علت شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قدرتهای غربی و امریکا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه باعثزحمت مردم ایران شدند و زمینه را برای سوءاستفاده بعضی ازکشورها فراهم کرده‌اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ بالا رفتن قیمت کالاهای تولیدی و وارداتی را در شرایط تحریم طبیعی خواند و گفت: در چنین شرایطی حتی برای دریافت درآمدهای نفتی نیز دچار مشکل بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را لطف الهی و برخاسته از هوش سیاسی آنها دانست و گفت: مردم وقتی دیدند مسیرجامعه به سوی تضعیف کشور است، وارد عرصه انتخابات شدند و راه را عوض کردند.

هاشمی؛ دولت تدبیر وامید را برخاسته از نیاز جامعه به اعتدال دانست و افزود: دولت جدید نیز باید قدر این مردم را بداند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به موفقیت‌های دولت در سیاست خارجی اشاره کرد و خطاب به دشمنانی که با سواستفاده از مسایل هسته‌ای به دنبال ایران هراسی در منطقه و جهان هستند، گفت: این یک حقیقت اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در فتوای فقهی و سیاسی کاربرد سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانند.

وی افزود: اگر قدرت‌های برتر جهانی به تعهدات خویش در مذاکرات ژنو پایبند باشند، ایران نیز در مسیر اعتماد افزایی گام برمی‌دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ترسیم آینده‌ای روشن برای مردم ایران، گفت: ظرفیت‌های اقتصادی، وجود نیروهای تحصیل کرده و حضور وفادارانه مردم در صحنه در مدتی کوتاه اوضاع کشور را مطلوب می‌نماید.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار با گرامیداشت یاد و نام شهدای رفسنجان و آیت الله شیخ محمدهاشمیان، خطاب به علما، فضلا و طلبه‌ها گفت: همه برای اعتلای اسلام تلاش می نماییم و نباید به اختلافات دامن بزنیم.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام انصاری، پدر اولین شهید مردم رفسنجان در زمان مبارزه با رژیم پهلوی، با ذکر خاطراتی از برنامه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای هدایت مبارزه در زمان تبعید امام گفت: مبارزه در جنوب شرق کشور همیشه جدی بود و مردم و علمای این منطقه برای انقلاب اسلامی زحمات فراوانی کشیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز