خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

به دنیا اطمینان داده‌ایم که در مسیر سلاح گام برنمی‌داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۴

غرب می‌خواست مشکلات خود را حل کند و به همین دلیل به سوی مذاکرات آمد. اما ما نیز هیچگاه از مذاکرات ترسی نداشتیم و این مذاکرات برای اولین بار در سطح گذرا انجام شد.

سردار حسین دهقان(وزیر دفاع) در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران که صبح امروز(۱۹ آذر) در دانشگاه امام حسین برگزار شد، با ابراز توفیق به دلیل حضور در این کنفرانس علمی که منجر به توسعه قدرت ایران می‌شود، اظهار داشت: تلاش‌های پیگیر شما مجاهدتی بزرگ و تلاشی مقدس است و امید است که اینها به بار بنشینند و ملت شاهد شکوفایی کشور بر مبنای تلاش فرزندان خود باشد که تجربه ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بیان همین مسئله است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر دفاع با بیان اینکه ایمان به نصرت الهی ناشدنی‌ها را برای شما شدنی کرده است، اظهار داشت: تلاش‌هایتان یک پیام اساسی به دشمنان و بدخواهان داده است و آن این است که این ملت ثابت، استوار و تلاش جهادگونه در مسیر رشد و ترقی را طی می‌کند.

سردار دهقان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچه درحال جریان است فقط موضوع هسته‌ای و مقوله‌ دیگری در دستور کار نیست. ما به دنبال اثبات مواضع نادرست نظام سلطه در برابر برنامه هسته‌ای کشورمان هستیم که این مواضع متکی بر بهانه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وی ادامه داد: مواضع ایران باید افشاکننده برنامه‌ای باشد که نظام سلطه در طی زمان اجماعی علیه ما را ایجاد کرده است. ما باید با فضای شفاف در برابر نهادهای مسئول ایجاد کنیم و از آنها بخواهیم که آنها برایمان اعتمادسازی کنند.

وزیر دفاع با اشاره به مواضع رهبری که موجب ایجاد اعتماد شده است؛ خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما براساس گزارش‌های آژانس انرژی هسته‌ای گواهی بر صلح‌آمیز بودن است ولی خباثت نظام سلطه این است که مواضع دوگانه در پیش می‌گیرد.

سردار دهقان با بیان اینکه ما این اطمینان را به دنیا داده‌ایم که در مسیر سلاح گام برنمی‌داریم؛ تصریح کرد: این عدم گام‌ برداشتن در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای براساس حکم شرعی است و کسی هم برخلاف این حکم گام برنمی‌دارد.

وی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در پی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ساختمان عظیم تصویر غرب علیه ایران پس از این انتخابات فرو پاشید و اجماع ایجاد شده علیه انقلاب را از بین برد. غرب می‌خواست مشکلات خود را حل کند و به همین دلیل به سوی مذاکرات آمد. اما ما نیز هیچگاه از مذاکرات ترسی نداشتیم و این مذاکرات برای اولین بار در سطح گذرا انجام شد.

سردار حسین دهقان اظهار داشت: سوالی که برای ما ایجاد شد این بود که چرا نظام سلطه برای ایجاد وفاق و رسیدن به توافق عجله دارد؟ پاسخ این بود که اوباما پس از فضای تنفرآمیز ایجاد شده توسط بوش پسر می‌خواست چهره‌ی آمریکا را ترمیم کند اما نه تنها در سنوات گذشته موفقیتی کسب نکرده بود و از نفرت در نزد افکار عمومی کاسته نشده بود بلکه این تفرت در حال رشد بود. او در صحنه داخلی آمریکا هم نتوانسته بود موفق بشود.

وزیردفاع در ادامه افزود: هم اوباما و هم دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیازمند یک موفقیت بودند در راس مسائل جهانی نیز مسئله هسته‌ای ایران بود بنابراین آنها نیاز داشتند تا با یک پیروزی برای خود کارنامه‌ای بسازند. البته ما نیز قصد نداشتیم که مسئله هسته‌ای‌مان حل نشود. ما علاقمند به حل این مسئله و عادی شدن پرونده هسته‌ای‌مان بودیم.

سردار دهقان با اشاره به توافقات صورت گرفته در ادامه تصریح کرد: توافق صورت گرفته گام به گام؛ مرحله‌ای و دوجانبه است که باید در یک بازده زمانی مشخص صورت بگیرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه پس از شکل گیری توافقات سیل عظیمی از درخواست دولت‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران سرازیر شد، خاطرنشان کرد: این حرکت شتابان رو به جلو شکافی در اجماع ایجاد شده توسط آمریکا که ما را تهدیدزا می‌دانست، ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه توان هسته‌ای‌مان به جای رسیده است که نظام سطه نمی‌تواند آن را نفی کند و نادیده بگیرد، تاکید کرد: دانش و فن‌آوری هسته‌ای در سطح ملی در جمهوری اسلامی ایران بومی شده و در اختیار ماست و می‌توانیم بگوییم ما قدرت‌های هسته‌ای هستیم و قدرت هسته‌ای بودن نه به داشتن بمب هسته‌ای بلکه به داشتن دانش و فن‌آوری آن است.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه آمریکا بدون همکاری ایران نمی‌تواند از گرداب‌های منطقه‌ای چون عراق و افغانستان خارج شود، اظهار داشت: نفوذ، قدرت و الهام بخش شدن ایران با شعار مقاومت و ایستادگی دربرابر نظام سلطه به جهانیان ابلاغ شده است و هم اینک چالش کشورها با نظام سلطه فراتر از مرزهای جغرافیایی ماست به طوری که حتی کشورهای اروپایی حاضر نیستند هزینه‌های نظام سلطه را برعهده بگیرند.

سردار دهقان در ادامه افزود: در تمام مدتی که نظام سلطه و در راس آن آمریکا سعی می‌کرد از تمام مجاری ممکن ما را محدود و تحریم کند؛ نه تنها به این خواسته خود دست نیافت بلکه ایمان و عزم ما نیز افزون‌تر از گذشته شد. ما هم در مذاکرات هسته‌ای و هم در صحنه جهانی ایستاده‌ایم.

وزیر دفاع مسئله هسته‌ای ایران را فراتر از انرژی هسته‌ای دانست و خاطرنشان کرد: برای ما حفظ چرخه سوخت هسته‌ای و غنی‌سازی مهم است که البته حق قانونی ماست.

وی با اشاره به تهدیدهایی که ایران از سوی نظام سلطه می‌شود، ابراز داشت: آنها می‌خواهند اجماعی که علیه ایران قبلا تشکیل داده‌اند باقی بماند اما بر حسب شرایط، تجربه و پیامدهای غیر عقلایی آن نه قادر به انجام این کار هستند و نه می‌توانند این کار را انجام دهند. امروز انسجام داخلی ملت پیوند مردم، نظام و رهبری و البته توانمندی‌های ایران ما را در وضعیتی قرار داده که در صحنه درگیری احتمالی؛ دوستان ما بیش از دشمنان ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز