خبرگزاری کار ایران

انتقاد آیت الله هاشمی از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۷۰

متأسفانه برخی رسانه‌ها، منافع ملی را درنظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولین و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با تشکر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می‌دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه‌های دولتی محدود است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه در خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیرقابل تحقق می‌دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده‌ها زنده کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از فضای انقلابی سال‌های اوّل و مخالفت با بخش خصوصی گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاهها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعثنگرانی مضاعف مسؤولان نظام بود.

ایشان با تاکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند: شروع کنید که حتماً مردم و خداوند کمک می‌کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک‌های مردمی در شهرهای مختلف برای تأسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقای کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های اعضای هیأت مؤسس و هیأت امنا قرار گرفته است.

ایشان گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

ایشان ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که از من ساخته باشد، برای ارتقای علمی جوانان ایران اسلامی کمک خواهم کرد.

در آغاز این دیدار موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و محمد ذاکری، پژوهشگر نخبه مرکز تحقیقات مکاترونیک این واحد دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان دغدغه‌های پژوهشگران برای توجه بیشتر مسؤولین و جلوگیری از فرار مغزها پرداختند.

همچنین برگزیدگان تیم های مختلف لوح تقدیر خویش را از دست رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردند.

قبل از این دیدار، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودروی خورشیدی هاوین(۲) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین(۲) حسن بهرامی، سرپرست تیم دانشجویی گفت: طراحی این خودرو از سال ۱۳۹۱ با حضور ۱۸ دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز ۱۱ ماه طول کشید.»

وی افزود: این خودرو با حداکثر ۱۶۰ کلیومتر بر ساعت و ذخیره ۶ ساعت کاری قابل رقابت با دانشگاههای برتر دنیا مثل میشیگان و MIT می‌باشد.

بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریکا که سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

حسین زیارتی، سرپرست تیم موتورسیکلت الکتریکی پاراکس نیز گفت: این موتور که برای کلاس RACE طراحی و ساخته شده ویژگی منحصر به فردی دارد.

وی گفت: بدنه آن که با یک تیم ۱۲ نفره دانشجوی طراحی و ساخته شده، کاملاً آئرودینامیک بوده و با فرمان‌پذیری بالا، ۱۸۴ کیلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ کامل که ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، ۲۰۰ کیلومتر را طی می‌نماید که در چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین موفق و به کسب مقام نخست کشوری در مرحله ی طراحی و ساخت موتور سیکلت الکتریکی گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز