خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی:

بحران سوریه در آستانه حل شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۹

زمان آن فرا رسیده است که بحران سوریه حل شده، سوری‌ها پشت میز مذاکره بنشینند و خودشان بحران را حل کرده و به جنگ در این کشور پایان دهند.

«اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه به زودی حل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از عکاظ، ابراهیمی در گفت‌و‌گو با روزنامه عربستانی عکاظ گفت که کنفرانس ژنو۲ برای حل بحران سوریه چندین بار به علت اوضاع پیچیده سوریه و اختلاف دیدگاه‌ها در مورد حوادثدر این کشور به تأخیر افتاده است.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری کنفرانس ژنو۲ جهشی مثبت برای توقف درگیری‌ها در سوریه شود و به کابوس خون‌ریزی در این کشور پایان دهد.

ابراهیمی نشست ژنو۲ را تنها فرصت برای پایان جنگ در سوریه و برپایی «جمهوری جدید در سوریه» دانست و تاکید کرد که موفقیت آن به ادامه مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری وابسته است.

وی هدف از برگزاری نشست ژنو۲ را مذاکرات طرف‌های سوری برای حل مشکلات‌ به دست خودشان دانست و تاکید کرد که قرار بر این شده است که دولت و مخالفان بدون پیش‌شرط در این کنفرانس شرکت کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مورد فهرست شرکت‌کنندگان در نشست ژنو۲ گفت که هنوز رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دارد و به احتمال زیاد پس از نشست سه‌جانبه سازمان ملل، روسیه و آمریکا در تاریخ ۲۰ ماه دسامبر بر سر شرکت‌کنندگان توافق حاصل می‌شود.

ابراهیمی در ادامه این گفت‌و‌گو تصریح کرد که بحران سوریه «ان شاء‌الله» حل می‌شود و مردم این کشور آرامش و امنیت خود را دوباره به دست می‌آورند.

وی عنوان کرد که زمان آن فرا رسیده است که بحران سوریه حل شده، سوری‌ها پشت میز مذاکره بنشینند و خودشان بحران را حل کرده و به جنگ در این کشور پایان دهند.

ابراهیمی اوضاع در سوریه را بسیار پیچیده و خطرناک دانست و تصریح کرد که این کشور به سمت تونلی تاریک می‌رود و از خدا می‌خواهیم که بحران سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز