خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس بازارسرمایه:

در ۸ سال گذشته؛ بورس حیات خلوت وزیر اقتصاد بود / ۶۰ درصد از اقتصاد کشور زیرزمینی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۲

حوزه اقتصادی هرچند با ثبات مواجه شده است اما به دلیل آنکه بدنه وزرات اقتصاد و دیگر دستگاه‌های اقتصادی همچون بانک از مجریان دولت گذشته هستند؛ نمی‌توان انتظار داشت که اقتصاد همانند دیپلماسی خارجی با موفقیت انجام شود.

یک کار‌شناس بازار سرمایه با بیان اینکه ۶۰ درصد از اقتصاد کشور زیرزمینی است، گفت: بر جا ماندن تفکر اقتصادی دولت گذشته در دولت فعلی مانع اجرای اصلاحات اساسی سیاست‌های اصل ۴۴ توسعه کسب و کار و رونق بخش خصوصی و ثبات دهی به اقتصاد شده است.

عباس هشی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این مطلب به شعارهای دولت روحانی اشاره کرد و گفت: دولت روحانی در زمان انتخابات خود وعده حفظ حقوق شهروندی و ایجاد یک اقتصاد وابسته به مردم و با ثبات را داده بود که با ایجاد تعامل و سیاست‌های مثبت در دیپلماسی خارجی توانست این موضوع را تا حدودی درخصوص حفظ آرامش برا کشور به ارمغان بیاورد.

به گفته این کار‌شناس اقتصادی؛ اثبات حقانیت مردم در دسترسی به انرژی هسته‌ای ایجاد زمینه اعتماد دنیا به ایران در کنار بازگشت آرامش در تمامی حوزه‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای دولت روحانی بوده است.

این کار‌شناس بازار سرمایه با بیان اینکه مادام که تفکر اقتصادی دولت گذشته در این دولت وجود داشته باشد؛ نباید انتظار شفافیت مدالی و تقویت بخش خصوصی را در اقتصاد داشت، بیان داشت: حوزه اقتصادی هر چند با ثبات مواجه شده است اما به دلیل آنکه بدنه وزرات اقتصاد و دیگر دستگاه‌های اقتصادی همچون بانکی از مجریان دولت گذشته هستند؛ نمی‌توان انتظار داشت که اقتصاد همانند دیپلماسی خارجی با موفقیت انجام شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد زیرزمینی آفت اصلی اقتصاد کشور است و پیامد تصمیمات دولت گذشته و حتی دولت قبلی بوده است، اظهار داشت: در طی ۸ سال گذشته بورس کشور حیات خلوت وزیر اقتصاد بود و همین باعثشده است تا رانت فساد مالی و حاکمیت مالی و همچنین اقتصاد زیر زمینی با افزایش مواجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز