خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نباید از بسیج استفاده ابزاری و سیاسی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۹۸

بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است / یهودیان بازیچه مطامع استعماری شده‌اند / منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیکتاتوری چون هیتلر را توجیه کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است و نباید از این شجره طیبه استفاده ابزاری و سیاسی کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، با تبریک هفته بسیج به همه مردم، مخصوصاً بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس گفت: بسیج دریایی از انسان‌های سالم، آماده به خدمت و صادق است و باید همچنان که خلق شد، در جامعه عزیز بماند.

ایشان افزود: بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است و نباید از این شجره طیبه استفاده ابزاری و سیاسی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از برگزاری هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین و اشاره به حقانیت دفاع از آرمان فلسطین، گفت: مردم این سرزمین مظلوم‌ترین مردم روی زمین هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جامعه ملل سابق و سازمان ملل فعلی را ابزار قانونی کردن ظلم به مردم فلسطین دانست و گفت: اگرچه یک بار نماینده سازمان ملل در راه عدالت و برای دفاع از مردم فلسطین توسط جوخه‌های ترور صهیونیستی کشته شد، اما قیّم کردن انگلیس، آغازگر یک جنایت تاریخی بود که هنوز هم در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح چگونگی آشنایی با کتاب «القضیه الفلسطینه» و ترجمه آن، در دوره غربت و فقدان منابع دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت: وقتی امام راحل این کتاب را مطالعه فرمودند، علمای بلاد و بزرگان حوزه را قانع کردند که مسئله فلسطین هم از موضوعات مبارزه باشد.

ایشان افزود: دکتر محمد مصدق نیز که در سال ۱۳۴۳ در احمدآباد مستوفی محبوس بود، با مطالعه «سرگذشت فلسطین» گفت که از آن نهایت استفاده را کردم و حیف است که این کتاب در گوشه‌ای، بلامطالعه بماند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای بیان موضوعات کتاب، به جنایت اسرائیلی‌ها در دیریاسین اشاره کرد و گفت: پس از کشتار جمعی مردان مسلمان، زنان را وقیحانه به اسارت بردند تا مسلمانان مرعوب و مجبور به ترک سرزمین‌های اجدادی خویش شوند.

ایشان تاریخ تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را خواندنی و عبرت‌آموز خواند و گفت: استعمارگران غرب برای اینکه خیال خود را از بابت یهودیان راحت کنند، آتش این فتنه را در دامان مسلمانان انداخته‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسرائیل را پایگاه چندمنظوره کشورهای استعمارگر در حساس‌ترین منطقه جهان دانست و گفت: یهودیان بازیچه مطامع استعماری شده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرهیز از افراط و تفریط در دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین را یک هوشیاری سیاسی خواند و گفت: منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیکتاتوری چون هیتلر را توجیه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش با استناد به آیات قرآن کریم، همکاری مسلمانان با پیروان ادیان مختلف را دستور اسلام خواند و گفت: مسلمانان با پیروان هیچ دینی دشمنی ندارند. این صهیونیسم است که مسئول ظلم‌ها و زورگویی‌های وسیع به مردم فلسطین شده است.

ایشان با بیان خاطرات خود از دیدار با آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک که سالها قبل از انقلاب اتفاق افتاد، تلاش برای آشنایی مردم جهان با مظلومیت فلسطین را ارزشمند دانست و گفت: کارهای تحقیقاتی برای آرمان‌های فلسطینی از ضرورت‌های دانشگاهیان و حوزویان است.

ایشان غول تبلیغاتی صهیونیست‌ها را بسیار پرهیاهو دانست و گفت: شاهدیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اعراب مسلمان دشمن درجه یک خود را فراموش کرده‌اند.

در آغاز این دیدار، آقایان دکتر ذاکریان، دکتر حمید احمدی، آقای مقدم، دکتر نبوی، هادی نصیری و سرکار خانم دکتر سیاه‌رستمی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، به بیان دیدگاه خویش در خصوص مسائل فلسطین و طرح سؤالاتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز