خبرگزاری کار ایران

نماینده کرج با ایلنا مطرح کرد:

طرح نمایندگان برای ایجاد شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۰

شورایی به دبیری وزارت کشور متشکل از وزارتخانه‌های راه، نیرو، نفت، ارتباطات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و شهرداری تهران و سازمان‌ میراثفرهنگی تشکیل می‌شود و ظرف مدت دو سال طرح ایجاد شهر دیپلماتیک را بررسی می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس نهم با تأکید بر اینکه پایتخت از تهران به شهر دیگری منتقل نخواهد شد، گفت: ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار پایتخت جدیدترین طرح ساماندهی مرکز کشور از سوی نمایندگان است که در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفته است.

محمد جواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران یا به عبارتی دیگر طرح ساماندهی تهران در دستور کار شورا قرار گرفته است و براساس این طرح ایجاد یک شهر دیپلماتیک در کنار مرکز از سوی نمایندگان پیشنهاد شده است.

به گفته این نماینده مجلس نهم نام این شهر هنوز مشخص نیست و پس از دو سال این طرح شاید اجرایی شود.

کولیوند تصریح کرد: براساس این طرح شورایی به دبیری وزارت کشور متشکل از وزارتخانه‌های راه، نیرو، نفت، ارتباطات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و شهرداری تهران و سازمان‌ میراثفرهنگی تشکیل می‌شود و ظرف مدت دو سال طرح مورد مطالعه و بررسی قرار داده می‌شود.

به گفته وی؛ براساس این طرح سفارتخانه‌ها و وزارتخانه‌ها به یک شهر دیپلماتیک و اداری منتقل می‌شود.

کولیوند دلایل این موضوع را صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساماندهی در حمل و نقل در محیط زیست اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز