خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر قزوین:

کسر اجباری از حقوق بازنشستگان برای بیمه تکمیلی غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵

متاسفانه امروز مشاهده می‌شود که بدون مجوز از حقوق مستمری بگیران، بازنشسته‌ها و بازماند‌ها مبالغی به حساب کانون عالی بازنشستگان و سپس بیمه دی واریز می‌شود که این روند قانونی نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به ازای ارائه خدمات اجباری بیمه تکمیلی دی از حقوق بازنشستگان مبالغی را کسر می‌کنند، این در حالی است که بیمه تکمیلی اجباری نیست.

 عید علی کریمی با انتقاد ازطرح بیمه تکمیلی بازنشستگان به ایلنا گفت: تعداد زیادی از بازنشستگان از این بیمه تکمیلی اجباری رضایت ندارند و این در حالیست که تعداد زیادی از بازنشستگان در استان قزوین در سال گذشته برای انصراف از این بیمه  اجباری اقدام کرده‌بودند که متاسفانه تا کنون هیچ ارگان و یا سازمانی جوابگوی آنان نبود.

او با تاکید بر اینکه این تعداد بازنشستگان خواستار تجدید نظر مسئولان کانون عالی بازنشستگان دراین خصوص هستند، اظهار داشت: هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون مجوز از حقوق بازنشستگان مبلغی را کسر کند.

کریمی با اشاره به این نکته که سازمان تامین اجتماعی با انجام این اقدام بیمه درمان مستقیم را به قهقرا برده است، گفت: متاسفانه امروز مشاهده می‌شود که بدون مجوز‏، از حقوق مستمری بگیران، بازنشسته‌ها و بازماند‌ه ها مبالغی به حساب کانون عالی بازنشستگان و سپس بیمه دی واریز می‌شود که این روند قانونی نیست.

او گفت: به عنوان مثال اگر درسطح کشور از دو میلیون بازنشسته به ازای هر نفر شش هزار تومان کسر شده باشد حداقل باید یک میلیارد تومان به حساب کانون عالی بازنشستگان واریز شده باشد و کانون باید جوابگو باشد که این مبالغ در کجا هزینه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز