خبرگزاری کار ایران

در گزارش سازمان بین‌المللی كار مطرح شد:

بحران اقتصادی به ماشین نابودكننده شغل تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۸

شمار بیکاران در دنیا به ۲۰۷ میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد/ عواقب روانی بیکاری از جمله ترس، استرس، آمادگی برای خشونت و انزوای اجتماعی نیز شدیدا دامن جوانان بیکار را می‌گیرد.

سازمان بین المللی کار در گزارشی اعلام كرد: بحران بدهی‌ها تنها در سال آینده هفت میلیون جایگاه شغلی را نابود خواهد کرد، به این ترتیب شمار بیکاران در دنیا به ۲۰۷ میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

 به گزارش ایلنا، سازمان بین‌المللی كار میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را در معرض خطر بیکاری دانست و تصریح کرد بحران یورو به نابودی مشاغل در دیگر قاره‌ها نیز انجامیده است.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار (ILO) بحران اقتصادی به یک ماشین نابود کننده شغل در دنیا تبدیل شده است.

به گفته «گای ریدر»، رئیس سازمان (ILO) میلیون‌ها نفر در دنیا در معرض خطر فرو رفتن در یک باتلاق اجتماعی قرار دارند.

به اعتقاد «ریدر» این فاجعه تنها در صورتی قابل پیشگیری است که دنیای سیاست به صورت آگاهانه اقداماتی را در جهت مقابله با آن انجام دهد.

از زمان بروز بحران مالی در دنیا تا به حال ۳۰ میلیون جایگاه شغلی از دست رفته است. کسی هم که شغلی دریافت می‌کند مدت طولانی احساس امنیت نمی‌کند. ۹۰۰ میلیون زن و مرد در دنیا در بدبختی به سر می‌برند. آن‌ها درآمد کمی دارند به گونه‌ای که نمی‌توانند زندگی خود و خانواده‌شان را بالای خط فقر نگه دارند.

«ریدر» همچنین درباره اقدامات ریاضتی سختگیرانه در برخی کشورهای منطقه یورو هشدار داده و اظهار داشت چنین اقداماتی رکورد را تشدید کرده و به قیمت از دست رفتن شغلهای بیشتری تمام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، حدود یک سوم بیکاران، جوانان زیر بیست و پنج سال هستند. این واقعیت تنها مربوط به کشورهای جهان سوم نیست، بلکه همچنین واقعیتی در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. زمانی که جوانان بین ۱۶ تا بیست و پنج سال هیچ شغلی را پیدا نمی‌کنند این مسئله تاثیرات فاجعه باری دارد. احتمال اینکه این افراد بعد‌ها نیز همچنان بیکار بمانند بالاست. برخی از این جوانان بیکار به جنایت یا مواد مخدر رو می‌آورند.

عواقب روانی بیکاری از جمله ترس، استرس، آمادگی برای خشونت و انزوای اجتماعی نیز شدیدا دامن جوانان بیکار را می‌گیرد و آمادگی برای افراط گرایی سیاسی افزایش می‌یابد. در یونان تقریبا ۲۱ درصد جوانان طرفدار حزب راست افراطی «Goldene Morgenröte» هستند.

بر اساس گزارش (ILO)، بحران یورو همچنین در ابعاد وسیع نابود کننده شغل در دیگر قاره‌ها است. در بد‌ترین حالت این بیکاری به جوانان در کشورهای در حال پیشرفته مربوط می‌شود. بحران و رکود اقتصادی در اروپا تاثیرات شدیدی بر کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین داشته است.

بر اساس این گزارش شمار جوانانی که بیکار قلمداد می‌شوند در اروپا کاهش پیدا کرده است، اما تنها به این دلیل که بسیاری از این جوانان امید خود را از دست داده‌اند و دیگر به دنبال شغل نمی‌گردند و از فهرست آمار بیکاران خارج شده و از حمایتهای مربوط به بیکاران نیز برخوردار نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز