خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در مجلس نهم:

فعال شدن نهادهای کارگری‏ به نفع دولت آینده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶

در دولت های بعدی باید به این نکته توجه شود که فعال شدن نهادها و تشکل‌ها می تواند به شناخت نیازها و مطالبات اقشار مردم جامعه کمک کند.

نماینده تهران در مجلس، نقش نهاد‌ها و تشکل‌های صنفی را در انتقال دردهای واقعی افرادی که نمایندگانشان هستند، به مسئولین جامعه مفید و تاثیرگذار ارزیابی كرد.

زهره طبیب‌زاده نوری در این باره به ایلنا گفت: حضور تشکل‌ها و نهاد‌های صنفی موجب ایفای نقش آگاهی بخشی برای مسئولین از شرایطی که افراد در آن هستند، می‌شود. بنابراین تشکل‌ها و نهاد‌ها نماینده هر قشری که باشند در جامعه بسیار تاثیر گذارند.

این نماینده مجلس با تاكید بر اینكه نهاد‌ها نباید تبدیل به اهرم فشار شوند، افزود: نهادهای صنفی نباید خواسته‌هایی را خارج از توان دولت‌ها داشته باشند چرا که این امر موجب تشدید تقابل می‌شود.

طبیب‌زاده به طور خاص به نقش نهادهای کارگری نیز اشاره کرد و گفت: نفس وجود نهادهای بینابینی مثبت است البته مشروط بر اینکه درست عمل کنند. نهاد‌ها و تشکل‌های کارگری نیز می‌توانند مطالبات را به صورت مستقیم به دولت‌ها منتقل کنند چراکه جایگاه حقوقی دارند.

وی ادامه داد: نهادهای کارگری بیشتر امکان دست یابی به مسئولین اجرایی را دارند تا اینکه یک کارگر به تنهایی بخواهد رئیس جمهور را ببیند، این مقدور نیست اما اگر نمایندگان کارگر‌ها به سازمان‌ها و نزد مسئولین اجرایی بیایند، راحت‌تر می‌توانند مشکلاتشان را انعکاس دهند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: اصل وجود تشکل‌ها و نهادهای کارگری بسیار موثر است اما اثر گذاری آن وابسته به تعامل درست و مثبت بین نهاد‌ها و مسئولین اجرایی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: تقویت نهاد‌ها و تشکل‌های کارگری چنان چه درست عمل کنند و مطالبات خارج از توان نداشته باشند، بسیار موثر و مهم است.

وی افزود: تمام دولت‌های جمهوری اسلامی حامی طبقات مستضعف بوده‌اند اما برخی سیاست‌های اقتصادی هم بوده که مصالح کارگران را در نظر نگرفته اما ناخواسته بوده است.

طبییب‌زاده خاطرنشان کرد: خطای در تفکر یا شیوه‌های اجرایی غلط بوده که موجب ایجاد برخی مشکلات برای کارگران یا تشکل‌ها شده است. برخی از این مشکلات نیز ناشی از عدم شناخت قانون و تاثیرات آن بر روی اقشار آسیب پذیر جامعه است.

وی یادآور شد: در دولت‌های بعدی باید به این نکته توجه شود که فعال شدن نهاد‌ها و تشکل‌ها می‌تواند به شناخت نیاز‌ها و مطالبات اقشار مردم جامعه کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز