خبرگزاری کار ایران

معاون دبیركل خانه كارگر:

هزینه سوءمدیریت دولت را کارگران پرداخت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۲

در صورت ادامه این وضعیت در روز ۲۹ آبان ماه، سال‌روز تصویب قانون كار، در یک اجتماع سراسری در تهران به دفاع از حیثیت کارگران خواهیم پرداخت.

معاون امور شهرستان‌های خانه كارگر معتقد است هزینه سوءمدیریت دولت را کارگران پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گیلان، حسن صادقی امروز - پنجشنبه - در نشست سالیانه دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور كه در استراحتگاه كارگران چمخاله برگزار شد، اظهار کرد: عدم شفافیت دولت هر روز ضربات سنگینی را به بدنه جامعه كارگری وارد می‌کند و با این روند تلاش‌های سایر دستگاه‌ها هم راه به جایی نمی‌برد.

صادقی با اشاره به بی‌توجهی مقامات دولتی در تهران و شهرستان‌ها به هشدارهای دبیران اجرایی خانه كارگر، افزود: وضعیت جامعه کارگری هر روز بد‌تر از دیروز است و سالی که گذشت یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای كارگران بود چرا كه قدرت خرید جامعه كارگری امسال به یك سوم تقلیل پیدا كرد، و این اتفاق در دولتی رخ داده است که شعار عدالت محوری، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض‌اش گوش فلک را کر کرده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور معتقد است حاصل پرداخت نقدی یارانه‌ها بر خلاف اهداف اعلامی‌اش، فقیر‌تر شدن فقرا و غنی‌تر شدن اغنیا بوده است چرا كه با حذف یارانه‌ها عملا هزینه‌ای چندین برابر سابق بر خانواده‌های كارگری تحمیل می‌شود كه پرداخت نقدی دولت جوابگوی آن نیست.

این فعال كارگری با با ابراز نگرانی از بی‌ثباتی و افزاریش نرخ ارز در کشور، متذکر شد: افزایش نرخ ارز در حوزه مصرف دامن کارگران و بازنشستگان را بیش از سایر اقشار می‌گیرد، به این دلیل كه باعث بی‌ثباتی سرمایه گذاری و به تبع تعطیلی واحدهای اشتغال‌زا و نهایتا بیکاری کارگران می‌شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها، با طرح این پرسش که آیا باید هزینه سوء مدیرت دولتی‌ها را کارگران پرداخت کنند، ادامه داد: عدم شفافیت دولت هر روز ضربات سنگینی را به بدنه جامعه كارگری وارد می‌کند و با این روند تلاش‌های سایر دستگاه‌ها هم راه به جایی نمی‌برد.

حسن صادقی در ادامه این سخنرانی، با انتقاد از تغییر ۸ مدیرعامل در مدت ۷ سال فعالیت دولت در سازمان تامین اجتماعی،  اظهار کرد: تغییر قانون تامین اجتماعی كه توسط سعید مرتضوی وعده داده شده است مشكلات عدیده‌ای را برای بازنشستگان فعلی و كارگران امروز كه فردا بازنشسته خواهند شد به وجود می‌آورد و اگر قرار است تغییری در قوانین تامین اجتماعی صورت پذیرد باید در بین فعالان و پیشکسوتان جامعه کارگری به نظر خواهی گذاشته شود.

معاون دبیركل خانه كارگر با تاكید بر اینكه نباید «سلیقه‌ها» بر سازمان عظیم بیمه‌گری كه بیش از 40 درصد مردم را تحت حمایت دارد حكومت كند، اظهار كرد: در بیمه مکمل شکل جدید از ایجاد هزینه‌ها را برای درمان به وجود آورده‌اند که عملا سیستم درمان مستقیم را با مشکل رو به رو می‌کند و از کانون‌های بازنشستگان انتظار داریم که جامعه بازنشستگان را به این سو هدایت نکنند.

صادقی در بخش دیگری از این سخنرانی با انتقاد از نگاه قیم مابانه به حوزه کار و تولید، افزود: راه اصلاح قانون كار فقط مذاکرات چند جانبه در فضایی عادلانه است در صورتی كه امروز شاهدیم پیش‌نویس تغییر ۷۴ ماده قانون كار بدون طی این فرایند به نهادهای ذی‌ربط ارائه شده است.

رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری، با اشاره به استمرار تبلیغات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص حتمی بودن اعمال تغییرات مورد نظر دولت در قانون كار، هشدار داد: در صورت ادامه این وضعیت در روز ۲۹ آبان ماه جاری، در سال‌روز تصویب قانون كار، در یک اجتماع سراسری در تهران به دفاع از حیثیت کارگران خواهیم پرداخت و تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده است که می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز