خبرگزاری کار ایران

حمید حاج‌اسماعیلی:

محرومیت كارگران بی‌سواد از بیمه، خلاف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶

با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، احتمال دارد دولت بخواهد با چنین طرح‌هایی، صدور کارت مهارت کارگران را اولویت بندی کند تا از بار هزینه بیمه تامین اجتماعی اندکی کاسته شود.

یک فعال کارگری مشروط کردن صدور کارت مهارت را به داشتن مدرک سواد خواندن و نوشتن، مخالف قانون اساسی عنوان کرد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: بخشی از کارگران ساختمانی فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند. بخش بزرگی از کارگرانی که سواد خواندن و نوشتن دارند نیز مدرک رسمی آن را دریافت نکرده‌اند. محروم كردن این كارگران از دریافت كارت مهارت و به محرومیت آنان از بیمه تامین اجتماعی منجر می‌شود.

این فعال كارگری با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی كه بهره‌گیری از خدمات بیمه را حق یك یك افراد اجتماع می‌داند، بیان کرد: محرومیت كارگران بی‌سواد از بیمه طبق چنین دستور العملی، با اصل ۲۹ قانون اساسی مغایرت دارد حال آنكه می‌دانیم مغایرت قوانین پایین‌دستی با قانون اساسی جایز نیست.

این فعال کارگری در پایان با تاکید بر شرایط خاص اقتصادی کشور و تحریم‌ها اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، احتمال دارد دولت بخواهد با چنین طرح‌هایی، صدور کارت مهارت کارگران را اولویت بندی کند تا از بار هزینه بیمه تامین اجتماعی اندکی کاسته شود.

گفتنی است نماینده اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران، امروز در گفتگو با ایلنا از محرومیت کارگران ساختمانی بی‌سواد از شرکت در آزمون دریافت کارت مهارت خبر داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز