خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در مجلس:

نوسانات نرخ ارز، بیكاری در ایلام را تشدید كرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۱

۸۰ درصد مصوبات دولتی فقط کلنگ زنی بوده و هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسیده است/ هم اکنون ۹۰ درصد از از واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی غیر فعال بوده و تنها ۱۰ درصد آنان با حداقل ظرفیت کار می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نوسانات نرخ ارز و بحران‌های اخیر اقتصادی نرخ بیکاری در استان را افزایش داده است.

احمد شوهانی با تاکید بر ضرورت تلاش برای ایجاد جهش در وضعیت اشتغال استان ایلام، به ایلنا گفت: این استان با دارا بودن جمعیت ۵۵۰ هزار نفری بیش از یکصد هزار نفر بیکار دارد که می‌توان گفت از هر پنج و نیم نفر یک نفر بیکار است.

این نماینده مجلس با بیان اینكه هم اکنون استان ایلام بالا‌ترین نرخ بیکاری در كشور را به خود اختصاص داده است، افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از از واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی غیر فعال بوده و تنها ۱۰ درصد آنان با حداقل ظرفیت کار می‌کنند.

او با تاکید بر رفع موانع و گره گشایی از مشکلات پیش روی اشتغال افزود: هر روز بر تعداد بیکاران افزوده می‌شود و متاسفانه تلاشی برای جلوگیری از تشدید این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: استان ایلام با داشتن بیش از ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱درصد منابع گازی و همچنین هزاران هکتار اراضی کشاورزی، شرایط اشتغال زایی زیادی را داراست.

او ادامه داد: استان ایلام علاوه بر داشتن ظرفیت‌های بالای طبیعی و ذخایر معدنی با توجه به شرایط اقلیمی خاص نظیر چهار فصل بودن، زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری را نیز داراست که با توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری این مهم امکان پذیر خواهد بود.

شوهانی با اشاره به اینکه تنها مطالبات مردم ایلام از مسئولان، ایجاد اشتغال پایداراست تصریح کرد: اعتبارات استانی که رقم بسیار ناچیزی است برای توسعه زیر ساخت‌ها در بخشهای مختلف جوابگو نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد مصوبات دولتی فقط کلنگ زنی بوده و هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: در حوزه سد سازی، چندین سد همچون سدهای سازه بن و چناره درشیروان چرداول، سد جزمان در هلیلان، سد چنگوله در مهران و... با وجود آنكه زمینه ساز توسعه کشاورزی و دامداری اند، پس از گذشت سال‌ها هنوز مقدمات احداث‌شان فراهم نشده است.

او با اشاره به اینکه موانع توسعه کشاورزی با «گفتار درمانی» رفع نمی‌شود، اذعان داشت: پروژه‌هایی همچون سد چناره و چنگوله ۱۶ سال پیش کلنگ آنان به زمین زده شده است که اگر در‌‌ همان سال‌ها این پروژه‌ها ساخته و احداث می‌شدند امروز در بخش کشاورزی و دامداری و توسعه برق نیروگاهی و اشتغال، مشکلات ما كمتر از امروز بود.

او در خاتمه از اعضای شورای اشتغال و مدیران استانی و کشوری خواست تمام اهتمام خود را برای رفع تنگنا‌ها و مشکلات اشتغال این استان بکار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز