خبرگزاری کار ایران

" نت‌ها به ریل " از محمد آشور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۷۴

محمد آزرم موقعیت طنز دربرخی اشعار را از ویژگی‌های خاص شعر محمد آشور برشمرد. / هرمز علیپور بر روند رو به ‌رشد و تعالی شعرهای این شاعر تاکید کرد. / سعود احمدی با ابراز خشنودی از چاپ آخرین اثر این شاعر در مجموع این اثر را بهترین کار آشور دانست.

ایلنا: مراسم رونمای از پنجمین مجموعه شعر محمد آشور که با عنوان " نت‌ها به ریل " تابستان امسال به همت نشر داستان‌سرا در قطع رقعی به چاپ رسیده، در «کافه‌چرا» برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم حضور مسعود احمدی، هرمز علیپور، محمد آزرم، شمس آقاجانی، ابولفضل پاشا و جمعی از شاعران دیگر حضور داشتند. این نشست با شعر خوانی محمد آشور آغاز شد و پس از آن محمد آزرم با اشاره به ویژگی‌های شعر این شاعر، به بررسی نمونه‌هایی از آخرین آثار او در تازه‌ترین کتابش پرداخت.

محمد آزرم موقعیت طنز دربرخی اشعار و همچنین ساختن فلسفه در روایت‌های شعر گونه و ایده پردازی‌های خلاق را از ویژگی‌های خاص شعر محمد آشور برشمرد و از شعر او به‌عنوان شیوه‌ای تجربی یاد کرد که در آن از هیچ شعر پدید می‌آید و در آن تشخیص تفاوت توهم و رویا به عهده مخاطب گذاشته شده است.

هرمز علیپور با اشاره به چاپ پنج کتاب در دوازده سال گذشته از محمد آشور، به روند رو به ‌رشد و تعالی شعرهای این شاعر تاکید داشت و گفت: منحنی سیر خواستن و بهتر خواستن و مشتاق بودن در کار آشور به روشنی دیده می شود و در عین حال شعر آشور آمیختگی نوعی ساده‌گویی و بیان تصویری است.

مسعود احمدی با ابراز خشنودی از چاپ آخرین اثر این شاعر در مجموع این اثر را بهترین کار آشور دانست و تاکید کرد محمد آشور شاعری است با ذهن نو و اشعاری باطراوت که آینده‌ای روشن در انتظار اوست و گفت: اعتقاد دارم که مخاطب از منظر زیبایی‌شناسیک جذب شعرهای این شاعر می‌شود و پس از آن لایه‌هایی از شعر را درک می‌کند که پیش از آن در تصورش نمی‌گنجید.

مسعود احمدی همچنین گفت: شاعر بزرگ شاعری است که به عوام‌زدگی و عوام‌گرایی دامن نمی‌زند؛ از جامعه‌اش جلوتر می‌رود و دنبال مخاطب عام نمی‌دود بلکه او را به تعالی سوق می‌دهد. شاعر خوب به زبانی که می‌نویسد مسلط است. محمد آشور ذهن نویی دارد و در این کتاب شعرهای خوب او فراوان است. در سال‌های اخیر پنج مجموعه شعر از محمد آشور به چاپ رسید.

مجموعه شعر " این همه رد پای توکجاست که می رود " نشر شولا ۱۳۸۰، مجموعه شعر " خیس حرف‌های دوباره‌ام " نشر داستان‌سرا ۱۳۸۲، مجموعه شعر " من اینم از خودم - درست شنیدی! " نشر داستان‌سرا ۱۳۸۲، مجموعه شعر " یک سیب در سه دیس " نشر داستان‌سرا ۱۳۸۸، و مجموعه شعر " نت‌ها به ریل " نشر داستان‌سرا آخرین مجوعه شعر محمد آشور است که اخیرا به بازار آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز