خبرگزاری کار ایران

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

نان برخی تجار و سیاسیون در گسترش تحریم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۳۸

عده‌ای از تجار داخلی و خارجی از تحریم‌ها و کاهش روابط ایران با غرب چه پول‌های کلانی به جیب زده‌اند و به راحتی حاضر به دست کشیدن از این منافع نیستند و می‌دانند رفع تحریم ها به ضرر آنهاست از اینرو ممکن است به انحاء مختلف سیاسی و اقتصادی مقابل دولت سنگ اندازی کنند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با بیان اینکه ممکن است عده‌ای در زمان برگزاری اجلاس نیویورک علیه ایران حاشیه خلق کنند، اظهار داشت: ‌ همه به خوبی واقفیم که عده‌ای از تجار داخلی و خارجی از تحریم‌ها و کاهش روابط ایران با غرب چه پول‌های کلانی به جیب زده‌اند و به راحتی حاضر به دست کشیدن از این منافع نیستند و می‌دانند رفع تحریم ها به ضرر آنهاست از اینرو ممکن است به انحاء مختلف سیاسی و اقتصادی مقابل دولت سنگ اندازی کنند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا پیرامون تأثیر اتخاذ رویکرد " نرمش قهرمانانه " در سیاست دیپلماسی ایران گفت: سخنان و بیاناتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند می‌تواند به عنوان یک راهکار استراتژیک برای مسئولان کشور باشد البته برداشت‌های مختلفی از این موضوع می‌شود اما اصل بکارگیری منطق و عقلانیت در گفت‌وگو با کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: این موضوع که مسئولان و نمایندگان ایران بتوانند مواضع کشورمان را به صراحت به جهانیان منتقل کنند مهم است. رئیس جمهور نیز به صراحت اعلام کرده که صدای مظلومیت مردم ایران را به گوش جهانیان خواهد رساند.

به گفته جوکار، رییس‌ دولت تدبیر و امید قادر است در این اجلاس بر حفظ عزت، شرف و اقتدار خود تأکید کرده و علاوه بر آن، دستاوردهای خوبی در پایان مذاکرات به دست آورد.

وی با بیان اینکه نان برخی تجار و سیاسیون در گسترش تحریم‌هاست، گفت: یکی از مواردی که می‌توان در مذاکرات به آن پرداخت موضوع تحریم‌هاست. همه به خوبی واقفیم که عده‌ای از تجار داخلی و خارجی از این تحریم‌ها چه پول‌های کلانی به جیب زده‌اند و به راحتی حاضر به دست کشیدن از این منافع نیستند و می‌دانند رفع تحریم ها به ضرر آنهاست.

جوکار گفت: امکان کارشکنی کشورهایی که از قبل تحریم ایران سودهای کلان کسب کرده‌اند در روند بهبود روابط ایران با غرب وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز