خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی:

کار در بندر دومین شغل پرخطر دنیاست/ضرورت ایمنی كار در بنادر

کار در بندر دومین شغل پرخطر دنیاست/ضرورت ایمنی كار در بنادر
کد خبر : ۱۰۵۳۶

ما روند ایمن سازی را در یک طرح ۱۴ گانه پی ریزی کردیم که خوشبختانه بسیاری از آن محور‌ها عملی شده است و بخش‌های باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، کار در بنادر را دومین شغل پرخطر دنیا دانست و توجه به ایمنی این مناطق را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محسن صادقی‌فر که در مراسم گرامیداشت روز آتشنشانی و ایمنی در بنادر سخن می‌گفت، شرایط محدوده‌ جغرافیایی ناامن، شرایط آب و هوایی متغیر و رفت و آمد بالا در بنادر را از دلایل خطرناک بودن این مناطق برشمرد و افزود: بسیاری از حوادث نیز در مناطق داخل بندر و در زمان جابه‌جایی صورت می‌گیرد که خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اقداماتی که سازمان بنادر و دریانوردی در راه ایمن سازی بنادر انجام داده است اظهار کرد: ما روند ایمن سازی را در یک طرح ۱۴ گانه پی ریزی کردیم که خوشبختانه بسیاری از آن محور‌ها عملی شده است و بخش‌های باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

صادقی فر ادامه داد: این طرح از تدوین دستورالعمل‌ها و قوانین نظارتی تا بالا بردن سطح آگاهی افراد و مدیران در زمینه مدیریت و دانش فنی را شامل می‌شود.

معاون امور بندری سازمان بنادر در ادامه به تشریح اهمیت صنعت حمل ونقل دریایی پرداخت و بیان کرد: سهم بنادر در تجارت جهانی ۹۰ درصد از حجم و ۴۰ درصد از ارزش کالا‌ها را شامل می‌شود. سالانه هشت میلیارد تن کالا از طریق دریا در سراسر جهان جابه‌جا می‌‌شود.

وی ادامه داد: ‌ آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش کارایی بنادر و صنعت دریانوردی در یافتن فضای مناسب در سطح جهان بسیار موثر است و در صورتی که بتوان ۵۰ درصد از هزینه‌ها را کاهش داد، حجم تجارت پنج برابر می‌شود و با توجه به اهمیتی که این صنعت در کشور ما دارد می‌توان با توجه بیشتر سود سرشاری را نصیب کشور کرد.

صادقی‌فر همچنین نقش بنادر در توسعه اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: ایجاد فرصت‌های شغلی، ایجاد فضای مناسب برای صادرات و واردات و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی از شاخصه‌های اصلی صنعت دریانوردی است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب تمام این مزیت‌ها را بوجود آورد.

وی به لزوم کاهش هزینه‌ها در بنادر کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که با کاهش هزینه‌های تجارت، افزودن کشتی‌های تخصصی و کانتینرهای نوین به ناوگان کشور، خریداری تجهیزات پیشرفته و مشارکت دادن بخش خصوصی، هزینه‌های بنادر کاهش یابد و این تجارت پرسود و پر اهمیت، نقش خود را در حمل و نقل کشور به بهترین نحو ایفا کند.

ارسال نظر