خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگری نانوایی‌های همدان:

گرانی نان، دستمزد كارگران نانوا را هم كاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱

به دلیل افزایش قیمت ناگهانی که بر اثر طرح هدفمندی یارانه ها رخ داد و به خصوص بعد از خرداد ماه که ۳۰ درصد به قیمت انواع نان اضافه شد، حقوق بسیاری از کارگران نانوایی هاکاهش یافته است.

رئیس انجمن صنفی کارگری نانوایی‌های استان همدان از حقوق و دستمزد اندک کارگران نانوایی‌های سطح استان انتقاد کرد و آن را به دلیل اجرای ناصحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست.

فتحعلی نیازی در توضیح این مطلب به ایلنا گفت: کارگران نانوایی‌ها در وضعیت اقتصادی بسیار بدی به سر می‌برند و حقوق تعیین شده برای آن‌ها کفاف هزینه‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد.

وی با اشاره به تاثیرات منفی طرح هدفمندی یارانه‌ها بر زندگی کارگران گفت: به دلیل افزایش قیمت ناگهانی که بر اثر این طرح رخ داد و به خصوص بعد از خرداد ماه که ۳۰ درصد به قیمت انواع نان اضافه شد، حقوق بسیاری از کارگران نانوایی‌ها کاهش یافته است.

نیازی ادامه داد: این مسئله موجب شد مردم نان کمتری بخرند و به تبع آن نیز میزان پخت نانوایی‌ها کاهش یافت. از طرفی سیاست مسئولان استان صدور مجوز و ایجاد تسهیلات برای تاسیس نانوایی‌های جدید است که موجب افزایش این واحد‌ها در سطح استان شده است. همه آنچه گفته شد موجب شده است تا کارفرمایان این واحد‌ها حقوق کمتری را به کارگران خود پرداخت کنند.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگری نانوایی‌های کل کشور در پایان با انتقاد از عدم نظارت وزارت کار بر نانوایی‌ها اعلام کرد: متاسفانه نظارتی از سوی وزارت کار بر مسائل بهداشتی و ایمنی و مهم‌تر از همه دستمزد کارگران وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز