خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

در صورت حمله بدون مجوز غرب، سوریه را به S-300 مجهز می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۸۶

از نظر ما بسیار احمقانه است كه نیروهای مسلح سوری كه در حال حاضر هدف قرار می‌گیرند، از سلاح‌های شیمیایی استفاده كرده باشند؛ در حالی كه به خوبی می‌دانند چنین اقدامی زمینه را برای تحریم آنها فراهم خواهد كرد.

رئیس‌جمهوری سوریه بار دیگر درباره اقدام یكجانبه غرب علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ولادیمیر پوتین» در مصاحبه‌ای با شبكه یك تلویزیون این كشور و خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت كه مسكو بخشی از تجهیزات سیستم دفاع هوایی S-300 را در اختیار سوریه قرار داده است ولی انتقال بخش‌های دیگر را به حالت تعلیق درآورده است.

وی افزود كه چنانچه كشورهای غربی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد به سوریه حمله كنند، روسیه می‌تواند این تجهیزات موشكی را به هر جایی بفروشد.

پوتین تاكید كرد كه چنانچه شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای علیه سوریه صادر كند، مسكو از آن حمایت خواهد كرد.

وی همچنین گفت كه از اقدام «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا مبنی بر لغو نشست دوجانبه‌ای كه قرار بود پیش از نشست سران گروه بیست برگزار شود، متاسف است.

پوتین در عین حال ابراز امیدواری كرد كه دو طرف در محل برگزاری نشست سران گروه بیست در سن پترزبورگ گفت‌وگوهایی جدی درباره وضعیت سوریه و سایر مسائل مهم داشته باشند.

وی درباره روابط مسكو و واشنگتن گفت كه مردم آمریكا اوباما را انتخاب نكردند تا جلب نظر روسیه را مبنای كار خود قرار دهد، همانطور كه مسئولان روس نیز برای كسب رضایت خاطر كشور دیگری انتخاب نشده‌اند.

پوتین ادامه داد: «ما با یكدیگر همكاری كرده و درباره برخی مسائل نیز بحث می‌كنیم. می‌خواهم بار دیگر تاكید كنم كه منافع مشترك جهانی زمینه مناسبی را برای پیدا كردن راهكارهای مشترك برای مسائل ما فراهم می‌كند.»

رئیس‌جمهوری روسیه تاكید كرد كه از نظر ما بسیار احمقانه است كه نیروهای مسلح سوری كه در حال حاضر هدف قرار می‌گیرند، از سلاح‌های شیمیایی استفاده كرده باشند؛ در حالی كه به خوبی می‌دانند چنین اقدامی زمینه را برای تحریم آنها فراهم خواهد كرد.

پوتین كه سابقه فعالیت به عنوان مامور كا‌گ‌ب را نیز در كارنامه خود دارد، تاكید كرد كه چنانچه اطلاعاتی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و به طور مشخص استفاده دولت این كشور از این سلاح‌ها وجود دارد، باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود.

وی تاكید كرد كه نباید به برخی شایعات و اطلاعاتی كه توسط برخی سرویس‌های خاص از جمله استراق سمع جمع‌آوری می‌شود، استناد كرد.

پوتین در ادامه تاكید كرد كه حتی در آمریكا نیز برخی متخصصان بر این باورند كه شواهدی كه توسط دولت ارائه شده است، قانع‌كننده نیست.

وی شواهد ارائه شده توسط واشنگتن را با اطلاعات نادرستی كه دولت پیشین آمریكا درباره استفاده از سلاح‌های كشتار جمعی در عراق مورد استفاده قرار داده بود، مقایسه كرده و گفت: «این اطلاعات برای راه انداختن اقدامی نظامی مورد استفاده قرار گرفت؛ اقدامی كه بسیاری در آمریكا آن را اشتباه دانستند. آیا این مسائل را فرموش كرده‌ایم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز