خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران تاکید کرد؛

اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد گره کور اشتغال را باز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۰

چکیده: «یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران در طول ۵ سال گذشته، توقف اجرای این قانون به دلایلی است که هنوز دولت و تامین اجتماعی توضیح مشخصی درباره‌اش ارائه نکرده‌اند، و این مساله باعث سردرگمی کارگرانی شده است که شرایط تصریح شده در این قانون را دارا هستند.»

دبیر خانه کارگر تهران با تاکید بر اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، بازنشستگی پیش از موعد تعداد زیادی از کارگران کشور را باعث رونق اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌ شغلی برای هزاران جوان جویای کار دانست.

«اسماعیل حق پرستی» با بیان اینکه هزاران کارگر با سابقه ۲۵ سال در انتظار اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع و بازنشستگی پیش از موعدند، به ایلنا گفت: عمر کاری موثر و مفید بسیاری از کارگران با ۲۵ سال کار سپری شده و در اثر کاهش توانایی جسمی، کارایی آنان به حداقل رسیده و در نتیجه بهره وری واحدهای صنعتی نیز کاهش یافته است.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل هزینه بر بودن این قانون با درخواست بازنشستگی کارگران مشمول این قانون موافقت نمی‌کند، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران در طول ۵ سال گذشته، توقف اجرای این قانون به دلایلی است که هنوز دولت و تامین اجتماعی توضیح مشخصی درباره‌اش ارائه نکرده‌اند، و این مساله باعث سردرگمی کارگرانی شده است که شرایط تصریح شده در این قانون را دارا هستند.

به گفته این فعال کارگری در برنامه چهارم و پنجم توسعه و در ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، امکان بازنشستگی کارگران با ۲۵ سال سابقه کار  فراهم شده است اما اجرای آن به سبب بار مالی پنج سال است که متوقف شده است.

دبیر خانه کارگر تهران در پایان با بیان اینکه اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد گره کور اشتغال را باز می‌کند، اظهار داشت: برای خروج کشور از وضعیت فعلی باید فضا برای ایجاد اشتغال بازتر شود، از این رو تعلل بیشتر در اجرای قانون نوسازی صنایع جایز نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز