خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش‌ و پرورش آمل خبرداد:

جذب 49 درصدی دانش‌آموزان آملی در مدارس فنی‌ و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۱

شهرستان آمل با توجه به فعالیت شهرک‌های صنعتی و گسترش صنعت در شهرستان بهترین ظرفیت را برای ویژه شدن در فنی و حر فه‌ای و نگاه ویژه مسئولین به آن را دارد.

ایلنا: مدیر آموزش‌ و پرورش آمل از جذب ۴۹ درصدی دانش‌موزان آملی در مدارس فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، حمید محمدنسب در اولین جلسه شورای راهبردی فنی و حرفه‌ای آمل در جمع دبیران آموزش فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش این شهرستان با تاکید بر جایگاه پراهمیت هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای در کشورهای صنعتی یادآور شد: در کشورهای صنعتی بیشترین حجم درصدی دانش آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت تحصیلی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه تشویق دانش‌آموزان به هنرستان‌ها و تخصیص بودجه مناسب به هنرستان‌ها بهترین، مفید‌ترین و زود بازده‌ترین سرمایه‌گذاری برای کشور است، اظهار داشت: شهرستان آمل با توجه به فعالیت شهرک‌های صنعتی و گسترش صنعت در شهرستان بهترین ظرفیت را برای ویژه شدن در فنی و حر فه‌ای و نگاه ویژه مسئولین به آن را دارد.

محمدنسب تصریح کرد: فراوانی کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در آمل زمینه مناسبی برای بهره‌برداری و رشد و شکوفایی هنرستان‌ها را ایجاد کرده است.

مدیرآموزش‌ و پرورش آمل بزرگ‌ترین دغدغه خانواده‌ها را اشتغال فرزندان بیان و عنوان کرد: با ایجاد ارتباط بین تحصیل در هنرستان‌ها و آموزشکده‌های فنی و صنعت می‌توانیم این دغدغه را کاهش و رفع کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ در حوزه آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش ۳۲ هنرستان دولتی و غیر دولتی در شهرستان آمل فعال بوده، اذعان داشت: در این مدارس ۵۵ رشته تحصیلی آموزش با ۲۰رشته فنی‌ و حرفه‌ای و کشاورزی و ۳۵ رشته تحصیلی شاخه کار دانش بوده که ۴ هزار و چهارصد و ۹ هنر جو در این رشته‌ها به تحصیل اشتغال داشتند.

محمدنسب افزود: از مجموع هنر جویان شهرستان آمل ۷۲/۵۵ درصد به شاخه حرفه‌ای، ۱۵/۳۸درصد به شاخه صنعت و ۱۳/۶درصد به شاخه کشاورزی هدایت تحصیلی شدند.

این مسئول با بیان اینکه درحوزه برون سازمانی با نگاه به ظرفیت شهرک‌های صنعتی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و جهاد کشاورزی ۱۳درصد هنرجویان با ظرفیت ۵۰۸ هنرجو در این مراکز سازماندهی شده، ابراز داشت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ با توجه به جذب قریب به ۲هزار و ۴۰۰ هنرجو در ۵۵ رشته تحصیلی هنرستان‌ها، تاکنون ۴۹ درصد دانش آموزان جذب هنرستان‌ها شدند.

وی با اشاره به اینکه در آمل ۶هزارو ۲۳۰ متر مربع فضای کارگاهی دارد، ادامه داد: با توجه به استقبال دانش آموزان آملی به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای به بیش از ۸هزار متر مربع فضای کارگاهی جدید نیازمند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز