خبرگزاری کار ایران

تحصن کارکنان شهرداری‌های یونان در مقابل پارلمان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۹

چكیده: «طبق برنامه، قرار است پانزده هزار نفر از کارمندان دولت یونان تا پایان سال ۲۰۱۴ اخراج شوند. دوازده هزار و پانصد کارمند نیز از ابتدای امسال تاکنون به دیگر مراکز منتقل شده‌اند. پارلمان یونان، بررسی طرح دولت این کشور برای تعدیل نیرو را آغاز کرده است.»

کارکنان شهرداری‌ها در یونان در اعتراض به طرح‌های ریاضت اقتصادی آتن، مقابل پارلمان تحصن کردند.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، صد‌ها نفر از کارکنان شهرداری‌ها در یونان مقابل ساختمان پارلمان این کشور تحصن کردند تا اعتراض خود را به طرح آتن برای اخراج کارکنان از مراکز دولتی نشان دهند. کارکنان بخش دولتی یونان تاکنون از خطر تعدیل نیرو که بر سایر حوزه‌های اقتصادی این کشور اثر گذاشته است، مصون مانده‌اند.
نرخ بیکاری یونان هم اینک به بیست و هفت درصد می‌رسد. با وجود این، دولت ناچار است برای ادامه دریافت وام از صندوق بین المللی پول و دیگر کشورهای منطقه یورو، تعدیل نیرو را در بخش دولتی آغاز کند. طبق برنامه، قرار است پانزده هزار نفر از کارمندان دولت یونان تا پایان سال ۲۰۱۴ اخراج شوند. دوازده هزار و پانصد کارمند نیز از ابتدای امسال تاکنون به دیگر مراکز منتقل شده‌اند. پارلمان یونان، بررسی طرح دولت این کشور برای تعدیل نیرو را آغاز کرده است و رأی گیری درباره لایحه پیشنهادی نیز اواخر روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
در همین حال، کارکنان شهرداری‌ها در یونان اعلام کردند برای جلوگیری از تصویب این طرح، دو شب را مقابل ساختمان پارلمان سپری خواهند کرد.
اِفی گِنیتی، مأمور امنیتی ویژه حفاظت از مدارس در یونان که برای تحصن مقابل پارلمان آماده می‌شد، گفت: «زمانیکه امتحان‌های لازم را داده‌ایم و سیزده سال سابقه کار داریم، آن‌ها نمی‌توانند ما را با بی‌عدالتی اخراج کنند. ما برای هدفمان مبارزه کرده‌ایم و مشتری کسی نیستیم. ما هیچ چیزی به شهردار‌ها بدهکار نیستیم، الان نیز آن‌ها ما را قربانی کرده‌اند، چون ما را فقط یک عدد تصور می‌کنند».
عصر روز سه شنبه نیز کنسرتی برای اعلام همبستگی با کارمندان معترض در یونان برگزار شد. اوایل روز سه شنبه نیز اتحادیه‌های معترض به ریاضت‌های اقتصادی یونان برای چهارمین بار از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی، اعتصاب سراسری برگزار کردند. اعتصاب بیست و چهار ساعته در یونان منجر به لغو پرواز‌ها شد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و بیمارستان‌ها را مختل کرد. هزاران تظاهرکننده نیز به سمت پارلمان یونان راهپیمایی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز