خبرگزاری کار ایران

حضور ۳۵ گروه داخلی و خارجی در جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان

کد خبر : ۹۰۰۸۴

«قباد میمنت آبادی» از حضور ۳۵ گروه داخلی و خارجی با بیش از ۳۰۰ هنرمند در هشتمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان خبر داد.

ایلنا: ۳۵ گروه داخلی و خارجی در هشتمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان درخصوص نتایج جلسه سیاستگذاری دوره هشتم جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان، که دوشنبه، ۲۴ تیرماه، در استانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دوشنبه، با حضور آقای شهبازی، استاندار کردستان، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام نوشیر، مدیر دفتر نمایش‌های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، مهدی حاجیان، مسئول دبیرخانه جشنواره‌های مرکز هنرهای نمایشی و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شهردار و نماینده شورای اسلامی شهر مریوان و چند تن از هنرمندان تئا‌تر استان، در محل استانداری برگزار شد، طی تبادل نظری جمعی، به بررسی معایب و مشکلات دوره‌های هفتگانه گذشته پرداختیم و مسئولان شهرستان، استاندار محترم استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی این استان، وعده مساعدت و همکاری دادند تا این دوره از جشنواره در حد نام بین المللی آن برگزار شود.
دبیر هشتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی همچنین از مریوان به عنوان پایتخت نمایش‌های خیابانی کشور نام برد و افزود: آقایان آشنا و نوشیر برای به کارگیری تمام همت مرکز هنرهای نمایشی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، اعلام آمادگی کرده‌اند و اهتمام گروه‌های حاضر در جشنواره نیز بر این است که در اجرای نمایش‌ها، از نظر کمی و کیفی شرایط مناسبی نسبت به جشنواره‌های پیشین داشته باشند.
وی در ادامه تشریح کرد: سعی کردیم با بررسی مسائل و مصائب دوره‌های قبل، شرایط مناسبی را برای ارتقای کمی و کیفی دوره هشتم جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان، فراهم کنیم. بر همین اساس، طبق فراخوان اعلام شده از گروه‌های بین المللی مطرح و معتبر برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. ضمن اینکه بر مبنای تجربه سال‌های گذشته و مستندات موجود، تلاشمان بر این بوده تا گروه‌های بر‌تر داخلی نیز در ب جشنواره حضور داشته باشند.
میمنت آبادی در تکمیل توضیحات خود خاطرنشان کرد: به همین منظور اهتمام ویژه‌ای در جشنواره امسال صورت گرفته تا هشتمین دوره جشنواره به وجه نیکویی برگزار شود. برای تحقق این امر، ۱۰ نقطه از شهر مریوان مشخص شده تا گروه‌های شرکت کننده در آن نقاط، به اجرای نمایش‌هایشان بپردازند.
هشتمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان، از ۹ تا ۱۱ مهرماه در این شهر برگزار می‌شود و اختتامیه آن، ۱۲ مهرماه سال جاری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز