خبرگزاری کار ایران

کمک ۴۷ میلیون تومانی ایرانیان به حرم اباعبدالله‌ (ع)

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۴۵

مبلغ ۴۷ میلیون تومان از سوی خیرین ایرانی به متولی آستان مقدس حسینی اهدا شد که ۴۰ میلیون تومان آن وقف روشنایی حرم مطهر شده است.

ایلنا: نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: مبلغ ۴۷ میلیون تومان از سوی خیرین ایرانی به متولی آستان مقدس حسینی اهدا شد که ۴۰ میلیون تومان آن وقف روشنایی حرم مطهر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گزارش درباره برگزاری همایش امام مهدی و آینده جهان ارائه کرد.

حجت الاسلام رضا اسکندری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی آستان مقدس امام حسین (ع)، ضمن گزارشی درباره برگزاری کنگره امام مهدی (عج) و آینده جهان، لوح یادبود کنگره و مجلدات چاپ شده مجموعه مقالات و کتاب آیت الله امامی کاشانی را به وی اهدا کرد.

اسکندری در این دیدار با اشاره به استقبال بالای علمای شیعه و اهل سنت از این کنگره و چاپ ۴ جلد مجموعه مقالات اظهار داشت: قریب به ۲۵۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شد و با توجه به استقبال کم نظیر فضلا حوزه علمیه قم و نجف اشرف و اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق و سطح بالای علمی مقالات ارسالی، تعداد مجلدات کنگره به ۶ جلد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در یکی از این دو مجلد مقالات علمای اهل سنت و در مجلدی دیگر مقالات رسیده از دانشگاه کوفه به چاپ می‌رسد. ضمن اینکه دو جلد نیز کتاب آیت الله امامی کاشانی به نام بشارت الامکان که به عربی ترجمه شده است، نیز چاپ شد.

اسکندری تعداد قابل توجهی از مقالات را مربوط به مدرسان درس خارج فقه در حوزه علمیه نجف و قم عنوان کرد و افزود: در این کنگره تعامل حوزه نجف و قم و ارتباط حوزه با دانشگاه به خوبی مشهود بود که امتیاز بزرگی برای کنگره محسوب می‌شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه بر تعامل حوزه علمیه قم و نجف با دانشگاه تأکید کرد و گفت: آیت الله سید باقر صدر در سال‌های گذشته زمینه این تعامل را فراهم کردند و هرچه این ارتباط تقویت شود مفید خواهد بود.

وی افزود: طی ملاقات‌هایی که مسئولان کنگره و فضلای حوزه علمیه و دانشگاهیان با مراجع عظام نجف داشتند، ضمن استقبال خوب از کنگره نکات بسیار مهمی بیان شد و نیز زوایای خوبی از مساله مهدویت را باز کردند و رهنمودهای مهمی برای چگونگی این مساله را بیان کردند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از اظهارات خود در ارتباط با برگزاری با کنگره امام حسین (ع) از سوی عتبه امام حسین (ع) توضیحاتی به تولیت عتبه ارائه و اظهار کرد: به زودی محورهای علمی آن آماده شده و ارائه می‌شود تا زمینه همکاری علمی بیشتر بین بعثه مقام معظم رهبری با عتبه امام حسین (ع) فراهم شود.

در این دیدار ضمن تقدیم چند جلد کتاب همایش به کتابخانه آستان، مبلغ ۴۷ میلیون تومان از سوی خیرین به حرم مطهر که ۴۰ میلیون تومان آن وقف روشنایی حرم مطهر شده است، به متولی آستان مقدس حسینی اهدا شد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز ۱۳ جلد از مجله «مصباح عتبه امام حسین (ع)» را به نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز