خبرگزاری کار ایران

عضو کانون وکلای دادگستری:

قوه قضاییه از ایجاد موسسات حقوق غیرمجاز جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۳۰

عضو کانون وکلای دادگستری تاکید کرد: امروز شاهد موسسات حقوقی غیرمجاز هم هستیم. موسساتی که توسط افرادی بنیان‌گذاری می‌شود که فعالیت حقوقی ندارند و اصلا وکیل نیستند.

سیدمهدی حجتی عضو کانون وکلای دادگستری ضمن بازدید از غرفه ایلنا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به مشکل موسسات مالی غیرمجاز اظهار داشت: متاسفانه همانطور که موسسات مالی غیرمجاز به وجود آورده‌اند، امروز شاهد موسسات حقوقی غیرمجاز هم هستیم. موسساتی که توسط افرادی بنیان‌گذاری می‌شود که فعالیت حقوقی ندارند و اصلا وکیل نیستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که این موسسات توسط سازمان ثبت اسناد و شرکت‌ها رسمی می‌شوند که این سازمان یکی از زیر مجموعه‌های قوه قضاییه است و قوه قضاییه باید در این رابطه از ایجاد چنین موسساتی جلوگیری کند.

عضو کانون وکلای دادگستری تصریح کرد: این دفاتر وکلای جوان را جذب می‌کند و با این کار به نوعی حقوق شهروندی وکلا زیر سوال می‌رود و بدتر مردم را گرفتار می‌کند. درواقع این دفاتر باعث افزایش نرخ خدمات حقوقی می‌شوند. به طوری که حق پورسانت وکیلی که برای موسسات کار می‌کنند به نرخ خدمات حقوقی اضافه می شود و هزینه برای موکلان بیشتر می‌شود.

قوه قضاییه به عنوان مرجع پیشگیری از جرم باید به این مساله ورود کند همانطور که برخی از دادستان‌ها در استان‌های مختلف به این مساله ورود کرده‌اند و جلوی فعالیت آن‌ها را گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز