خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

هشدار موگرینی درباره پیامدهای خروج آمریکا از برجام/ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا/ موضع‌گیری جدید ترامپ در خصوص توافق هسته‌ای با ایران

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۶۷۶

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پیامدهای خروج آمریکا از برجام، درخواست رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان از رئیس‌جمهوری این کشور برای حفظ برجام، اظهارنظر مجدد رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره برجام، دستیابی حماس و فتح به توافق، تشکیل جبهه واحد اروپایی در برابر خروج احتمالی آمریکا از برجام،‌ رد ادعای کردستان مبنی بر آمادگی عراق برای حمله به کرکوک، آمادگی نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی شهرهای استان الانبار از اشغال داعش، درگیری شدید میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریست در غرب حلب، حمله انتحاری در ادلب، دیدار وزرای خارجه روسیه و سوریه، انفجار انتحاری در شهر «هیت» در غرب عراق، دیدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و نخست‌وزیر کانادا، اتخاذ موضع دولت اسپانیا در قبال استقلال کاتالونیا، حمله هوایی ارتش عراق به داعش، گزارش جدید حقوق بشر سازمان ملل درباره مسلمانان روهینگیا، پذیرش مسئولیت حمله تروریستی دمشق توسط داعش، اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا و محکومیت هفت نفر در اردن به اتهام تبلیغ برای داعش از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آمریکا در صورت خروج از برجام این پیام را به دیگر کشورهای جهان می‌دهد که ایالات متحده قابل اعتماد نیست.

- «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به رد پایبندی ایران به برجام از سوی «دونالد ترامپ»  را به خطر انداختن امنیت ملی ایالات متحده عنوان کرد و خواستار تلاش کنگره برای صیانت از این توافق بین‌المللی شد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز برجام را یکی از ناشیانه‌ترین توافق‌ها خوانده و گفت که آمریکا در این توافق ۱۵۰ میلیارد دلار داده و هیچ چیزی به دست نیاورده است.

- «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که جنبش‌های حماس و فتح در پایان نشستی که در قاهره پایتخت مصر برگزار شد، به توافق دست یافتند.

- اروپا در تلاش است جبهه‌ای واحد برای حفظ برجام در صورت خروج آمریکا از این توافق تشکیل دهد. شرکای فرانسه خواستار خودداری پاریس از طرح توافق تکمیلی برجام شده‌اند تا موضع اروپا تضعیف نشود.

- بغداد ادعای مقام‌های اقلیم کردستان عراق مبنی بر طرح این کشور برای حمله به نیروهای کرد در کرکوک و موصل را رد کرد.

- نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزاد سازی مناطق «راوه» و «القائم» واقع در غرب استان الانبار آماده می‌شوند.

- درگیری شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در محور مجتمع‌های مسکونی الزهراء در غرب حلب روی داد.

- یک عامل انتحاری خود را در کنار خودروی تروریست‌های جبهه النصره در شهر ارمناز استان ادلب سوریه منفجر کرده و چهار نفر از آنها را کشت.

- «سرگئی لاوروف» و «ولید المعلم» وزرای امور خارجه روسیه و سوریه بر تداوم همکاری‌های دو کشور برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

- بر اثر یک انفجار انتحاری در شهرستان «هیت» در غرب استان الانبار عراق، هفت نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا گفت: به زودی موضع خود را در قبال برجام اعلام خواهم کرد.

- «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا تا دوشنبه به دولت کاتالونیا فرصت داد که موضع خود در مورد استقلال را روشن کند، در غیر این صورت تدابیر دیگر همچون پس گرفتن خودمختاری این منطقه اتخاذ خواهد شد.

- ۱۴ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ارتش عراق به غرب استان الانبار کشته شدند.

 - گزارش جدید حقوق بشر سازمان ملل حاکی از آن است که خشونت‌ها و حملات نیروهای امنیتی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا اقداماتی است که با هدف بیرون راندن آنها از این کشور برنامه‌ریزی شده است.

- گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری به مرکز فرماندهی پلیس دمشق پایتخت سوریه را که دو کشته و شماری زخمی به جای گذاشت، بر عهده گرفت.

- منابع اروپایی روز چهارشنبه از موافقت اصولی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با اعمال تحریم علیه دولت ونزوئلا خبر دادند.

- دادگاهی در اردن هفت نفر را به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی، به زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز