خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی مرزرنشینان سیستان‌و‌بلوچستان:

تاجران افغان اصرار بر خرید سوخت از مرزنشینان دارند/استانداری جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۸۳۲

مسئول تعاونی مرزنشینان سیستان و بلوچستان می‌گوید: در یک سال گذشته از سوی بازرگانان افغانستانی پیشنهادات خوبی برای خرید مواد سوختی ایران داشته‌ایم اما به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم تاکنون در این باره هیچ مراوده‌ای میان اعضای این تعاونی با خریداران افغانستانی شکل نگرفته است.

عبداللـه بدیعچی (مدیرعامل تعاونی مرزرنشینان استان سیستان و بلوچستان) به خبرنگار ایلنا می‌گوید: در یک سال گذشته از سوی بازرگانان افغانستانی پیشنهادات خوبی برای خرید مواد سوختی ایران داشته‌ایم اما به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم تاکنون در این‌باره هیچ مراوده‌ای میان اعضای این تعاونی با خریداران افغانستانی شکل نگرفته است.

بدیعچی ادامه می‌دهد: تجار افغانی دیگر تمایلی برای معامله با قاچاقچیان سوخت ندارند و به همین در یک سال اخیر با اصرار از اعضای تعاونی مرزنشینان خواسته‌اند تا برای فروش فراورده‌های سوختی به آنها اقدام کنند.

وی درخصوص پیگیری‌های صورت‌ گرفته در این خصوص ادامه می‌دهد: ما در مقابل این درخواست تجار افغانستانی‌، مکاتباتی با استانداری سیستان و بلوچستان انجام دادیم که متاسفانه تاکنون هیچ جوابی به ما نرسیده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر هیچ سوختی برای فروش وارد بازارچه‌ها نمی‌شود و تمامی معاملات مربوط به این کالا از طریق بازار‌های سیاه و غیررسمی انجام می‌شود.

بدیعچی خاطرنشان می‌کند: تاجرهای افغانستانی حتی حاضرند پول چند محموله را پیش پیش پرداخت کنند زیرا سوختی که از قاچاقچیان خریداری می‌کنند چند برابر گران‌تر است.

مدیرعامل تعاونی مرزرنشینان سیستان و بلوچستان در پایان می‌گوید: آنها برای پایین آوردن هزینه‌های خودشان چنین درخواستی به ما داده‌اند و ما نیز می‌توانیم از این راه درآمدی برای ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مرزنشین استان سیستان و بلوچستان به دست آوریم تا از شرایط معیشتی کنونی خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز